روسیه: تحریم‌های آمریکا علیه ایران مغایر برجام است

روسیه: تحریم‌های آمریکا علیه ایران مغایر برجام است
پنج‌شنبه 29 تير 1396 - 20:28

معاون وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه از اقدام دولت آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران انتقاد کرد.

العالم - ایران

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم حساب توئیتری رسمی سفارت روسیه در آفریقای جنوبی به نقل از «سرگئی ریابکوف» نوشت: «اقدام آمریکا در توسعه تحریم‌ها علیه ایران با مفاد برجام (توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5) مغایرت دارند.»

دولت آمریکا روز سه‌شنبه 18 فرد و گروه را به بهانه‌های مختلف از جمله ارتباط با برنامه موشکی ایران در لیست تحریم های خود قرار داد. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده در تحریم‌های جدید هفت سازمان و پنج فرد به دلیل حمایت از نیروهای نظامی یا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف گرفته شده‌اند.

این تحریم‌ها همچنین یک سازمان چند ملیتی مستقر در ایران و سه فرد مرتبط با آن را شامل می‌شوند.

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود مدعی شده «سه شبکه»‌ای که به تازگی تحریم شده‌اند، با ساخت پهپادها و تجهیزات نظامی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تولید و نگهداری قایق‌های سریع برای نیروی دریایی سپاه یا تأمین قطعات الکتریکی برای نهادهای حامی نیروهای نظامی ایران اقدام به پشتیبانی از نیروهای نظامی ایران کرده‌اند.

وزارت امور خارجه ایران این اقدام دولت آمریکا را «سخیف و بی‌ارزش» خواند و تأکید کرد با اقدام متقابل آن را پاسخ خواهد داد. 

در این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن اقدام سخیف و بی ارزش آمریکا در اضافه کردن اسامی افراد جدید به فهرست تحریم‌های غیرقانونی خود، متقابلاً اقدام به تحریم تعدادی دیگر از اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکایی که در ضدیت با مردم ایران و سایر ملل مسلمان منطقه گام برداشته‌اند، خواهد نمود. اسامی این اشخاص به زودی اعلام خواهد شد.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها