اولین اظهارنظر ترامپ درباره دیدار با پوتین: شوخی کردیم

اولین اظهارنظر ترامپ درباره دیدار با پوتین: شوخی کردیم
پنج‌شنبه 29 تير 1396 - 21:52

دونالد ترامپ رئیس جمهورِی آمریکا گفت مذاکراتش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مراسم شام نشست سران گروه 20 حدود یک ربع طول کشیده است و بیشتر آن، "شوخی" بوده است.

العالم - آمریکا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم این اظهارات ترامپ باعث جنجال گسترده ای شده است. زیرا وی چندین روز پس از پایان نشست در این باره سخن گفته است.

ایان بریمر رئیس گروه مشاوره ای اورآسیا برای پیش بینی خطرات سیاسی پیش از این ضمن افشای ماجرای دیدار خصوصی ترامپ و پوتین در این باره گفته بود: این دیدار حدود یک ساعت به طول انجامیده است.

برمر در مصاحبه ای بیان کرد که دیدار خصوصی ترامپ و پوتین هنگام مراسم ضیافت شام سران گروه 20 و همسران آنها در هامبورگ آلمان برگزار شده بود.

در این مهمانی ملانیا ترامپ در کنار ولادیمیر پوتین نشسته بود.

برمر گفت که ترامپ در اواسط این مراسم صندلی خود را ترک کرد و در حدود یک ساعت به صورت خصوصی با پوتین به گفت و گو پرداخت.  در این دیدار فقط مترجم پوتین حضور داشته است.

او درهمین حال خاطرنشان کرد: عدم حضور مترجم ترامپ در این دیدار پروتکل امنیت ملی آمریکا را نقض کرده است.

از سوی دیگر نیویورک تایمز به نقل از مصاحبه روز پنجشنبه ترامپ نوشت: در صورتی که می دانستم جف سشنز در جریان تحقیقات مرتبط با روسیه خود سلب صلاحیت می کند وی را به عنوان وزیر دادگستری انتخاب نمی کردم.

ترامپ گفت: سشنز نباید درباره تحقیقات از خود سلب صلاحیت می کرد. اگر قصد سلب صلاحیت از خود را داشت باید پیش از قبول این منصب به من اطلاع می داد تا من فرد دیگری را انتخاب کنم.

جف سشنز ماه مارس سال جاری میلادی (اسفند ماه گذشته) در پرونده تحقیق در مورد دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین تبانی احتمالی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه از خود سلب صلاحیت کرد.

وزارت دادگستری آمریکا پس از سلب صلاحیت جف سشنز، در ماه مه (اردیبهشت ماه) رابرت مولر، مدیر سابق پلیس فدرال (اف بی آی) را به عنوان مسئول تحقیق درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات معرفی کرد.

برخی گزارشها ماه گذشته حکایت از این داشت که جف سشنز پیشنهاد کناره گیری خود را با دونالد ترامپ مطرح کرده است. با این حال بنا به همین گزارشها رئیس جمهوری آمریکا در آن زمان با استعفای وزیر دادگستری (دادستان کل ایالات متحده) مخالفت کرد.

216

پربیننده ترین خبرها