امتناع کره شمالی از مذاکره با کره جنوبی

امتناع کره شمالی از مذاکره با کره جنوبی
جمعه 30 تير 1396 - 11:10

کره شمالی با نادیده گرفتن درخواست مذاکرۀ کره جنوبی بار دیگر مانع حل بحران شبه جزیرۀ کره شد .

العالم آسیا

"مون چه این" رئیس جمهوری کره جنوبی درخواست کرده بود که مذاکرات دو کره امروز جمعه برگزار شود ولی ردّ درخواستش حل بحران شبه جزیره کره را بار دیگر به بن بست کشاند.

سئول روز دوشنبه این هفته (17 ژوئیه) برای بررسی مساله جلوگیری از استقرار تعداد بیشتری از نیروها و تجهیزات نظامی در مرزهای مشترک کره جنوبی و کره شمالی ، به پیونگ یانگ پیشنهاد مذاکره داد زیرا مناطق مرزی مشترک این دو کشور به مناطق نظامی تبدیل شده است.  

مون ماه مه قدرت را به دست گرفت و وعده داد که با کره شمالی مذاکره کند و پیونگ یانگ را برای محدود کردن فعالیت های هسته ای و موشکی خود زیر فشار بگذارد.

درخواست مذاکره پس از آن پیشنهاد شد که کره شمالی یک موشک بالستیک قاره پیما در ماه ژوئیه کنونی آزمایش کرد و اعلام کرد که به تکنولوژی نصب کلاهک هسته ای روی موشک دست یافته است.

درخواست مذاکره اولین تعامل رسمی سئول با پیونگ یانگ از زمان تیرگی روابط دوجانبه در اوایل سال 2016 یعنی در دوران رئیس جمهوری قبلی کره جنوبی است. رئیس جمهوری قبلی کره جنوبی به علت آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی تحریم هائی را علیه پیونگ یانک اِعمال کرد.

کره شمالی از اوایل سال 2016 چهارمین و پنجمین آزمایش های موشکی خود را اجرا و چند موشک شلیک کرد در حالی که رهبر این کشور گفته بود که برای بهبود روابط پیونگ یانگ با سئول تلاش خواهد کرد.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها