ابراز نارضایتی قاهره از واشنگتن/ هشدار به اتباع آمریکایی

ابراز نارضایتی قاهره از واشنگتن/ هشدار به اتباع آمریکایی
جمعه 30 تير 1396 - 14:56

قاهره نارضایتی خود از بیانیه وزارت خارجه آمریکا و هشدار آن به اتباع آمریکایی برای سفربه مصر را ابراز کرد.

العالم ـ مصر

به گزارش شبکه خبری بی بی سی عربی ، وزارت خارجه مصر دیروز( پنجشنبه) از بیانیه وزارت خارجه آمریکا که در آن به حوادث تروریستی سال ها قبل در مصر بدون ذکر تاریخ اشاره شده ، انتقاد و اعتراض کرده است.
' هشدارهای دولت آمریکا موجب برداشت اشتباه خواننده و چنان تلقی می شود که گوئی حملات تروریستی در مصر به تازگی رخ داده است'.
وزارت خارجه آمریکا روز گذشته گزارش سالانه خود درباره تروریسم در جهان را که درآن حملات تروریستی مصر در سال 2016 را برجسته ساخته بود، منتشر کرد.
وزارت خارجه آمریکا دراین بیانیه از اتباع خود خواسته است خطرهای سفر به مصر از جمله تهدیدهای تروریستی و گروه های سیاسی مخالف دولت مصر را مد نظر داشته باشند.
این بیانیه افزود: عملیات تروریستی امکان دارد درهر منطقه مصر از جمله شهرهای بزرگ آن رخ دهد.
وزارت خارجه مصر اعلام کرد که ' سامح شکری ' وزیر خارجه این کشور، سفیرمصر در واشنگتن را به انتقال پیام نارضایی آن به وزارت خارجه آمریکا مامور کرده است.
' احمد ابو زید' سخنگوی وزارت خارجه مصر با انتقاد از تمایز قائل نشدن میان گروه های تروریستی توسط آمریکا ، این رویکرد را غیر قابل پذیرش دانست وگفت: بر اساس بیانیه وزارتخارجه آمریکا هر گروه سیاسی که به خشونت متوسل شود، گروه تروریستی است .
وزارت خارجه آمریکا همچنین روز گذشته به اتباع خود در خصوص سفر به اردن به دلیل تهدیدهای تروریستی مداوم هشدار داد.
وزارت خارجه آمریکا افزود: داعش و شاخه های آن و گروه های افراطی خشن توانسته اند با اجرای حملات تروریستی در اردن نیروهای امنیتی وم نافع آمریکا وغرب را هدف قرار دهند.
این بیانیه ادامه داده است : نقش اردن در ائتلاف ضد داعش ومرزهای مشترک با عراق وسوریه احتمال حوادث تروریستی در آینده این کشور را افزایش می دهد.
وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود همچنین با تقدیر از مشارکت واشنگتن ودوحه در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرده است که قطر در زمینه تقویت همکاری منطقه ای و بین المللی علیه تروریسم خوب عمل کرده است .

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها