تصاویر؛ 193 فلسطینی در جمعه خشم مجروح شدند

تصاویر؛ 193 فلسطینی در جمعه خشم مجروح شدند
جمعه 30 تير 1396 - 17:50

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در حملات وحشیانه صهیونیست ها به مردم فلسطین و نمازگزاران در جمعه خشم تاکنون 193 نفر مجروح شده اند.

العالم فلسطین

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم هلال احمر فلسطین اعلام کرد که 6 نفر از کسانی که در نزدیک ترین نقطه به مسجدالاقصی در خیابان صلاح الدین برای ادای نماز صف بسته بودند در شمار مجروحان حملات صهیونیست ها هستند.

شاهدان عینی به پایگاه خبری الشرق الاوسط گفتند پلیس اسرائل از گلوله های پلاستیکی، گازی و صوتی برای متفرق کردن نمازگزاران استفاده کردند و مانع نزدیک شدن درگیری ها از درهای مسجدالاقصی به سمت درهای داخلی و ورودی های آن شدند.

منابع محلی می گویند با توجه به تجمع تعداد زیادی از مردم که خود را به قدس رسانده و با ممانعت نیروهای اشغالگر روبرو شده اند و نیز با وجود موانعی که جوان ها را چندین متر از مسجد دور نگه می دارد این نقاط می تواند با پایان یافتن نماز به نقاط درگیری تبدیل شود.

دهها شهروند فلسطینی هم در درگیری های شدید با نیروهای اشغالگر که در پی تظاهرات در مناطقی در کرانه باختری اشغالی رخ داد مجروح شدند. این تظاهرات به مناسبت روز جمعه خشم و در حمایت از مسجدالاقصی برگزار شد.

از سوی دیگر 10 شهروند در درگیری های شدید با اشغالگران در نزدیکی گذرگاه قلندیا در شمال رام الله در مرکز کرانه باختری مجروح شدند.

در بیت لحم نیز 29 نفر در درگیری ها مجروح شدند.

202

پربیننده ترین خبرها