سرکوب وحشیانه فلسطینی ها در نزدیکی مسجد الاقصی +تصاویر

جمعه 30 تير 1396 - 20:50

نظامیان صهیونیست گروهی از نمازگزاران فلسطینی را در نزدیکی دروازه های مسجد الاقصی با انواع ابزار و سلاح سرکوب کردند.

العالم - فلسطین

نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل کمی پیش از ظهر امروز جمعه نمازگزاران فلسطینی را در نزدیکی دروازه های مسجد الاقصی سرکوب کردند که گروهی از فلسطینی ها در این برخورد سرکوبگرانه زخمی و مصدوم شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین ؛ نیروهای اشغالگر در نزدیکی دروازه الساهره با گلوله های صوتی و اشک آور فلسطینی ها را هدف قرار دادند و چند فلسطینی را مصدوم کردند.

نیروهای اسرائیلی در مرکز قدس نیز با فلسطینی ها درگیر شدند و با گلوله های صوتی و اشک آور گروهی از آنها را مصدوم کردند.

در نزدیکی دروازه الاسباط نیز درگیری شدیدی بین نیروهای اسرائیلی و فلسطینی ها درگرفت که نیروهای اسرائیلی به سوی نمازگزاران گلوله شلیک کردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد  که 193 فلسطینی در درگیری های روز جمعه خشم مجروح شده اند.

اسرائیل محدویت های شدیدی را برای جلوگیری از ورود فلسطینی های نمازگزار به مسجد الاقصی اعمال می کند ولی صدها فلسطینی امروز با وجود همه محدودیت ها خود را به دروازه های مسجد رساندند تا نماز جمعه را برگزار کنند.

شهر قدس از ابتدای امروز به منطقه نظامی تبدیل شده است تا فلسطینی ها نتوانند نماز جمعه را در مسجد اولین قبله مسلمانان اقامه کنند.

پلیس اسرائیل امروز تعداد بیشتری از نیروهای خود را در شهر قدس مستقر کرد و تعداد ایست های بازرسی را در اطراف مسجد الاقصی افزایش داد و اتوبوس های حامل نمازگزاران فلسطینی اراضی 1948 را از ورود به قدس بازداشتند.

مرکز اوقاف قدس اعلام کرد که همه مساجد مناطق مختلف قدس امروز بسته می شود تا نماز جمعه در نزدیکی دروازه های مسجد الاقصی برگزار شود.

 

214

 

 

پربیننده ترین خبرها