بیانیه هلگا اشمید درخصوص جلسه کمیسیون مشترک برجام

بیانیه هلگا اشمید درخصوص جلسه کمیسیون مشترک برجام
شنبه 31 تير 1396 - 04:38

'هلگا اشمید' معاون 'فدریکا موگرینی' مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقام هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام ، در پایان هشتمین نشست این کمیسیون در بیانیه ای، بر اجرای کامل تمام مفاد برجام با حسن نیت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم در بیانیه  'هلگا اشمید' آمده است: تمام طرف های برجام از گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی که موید پایبندی مستمر ایران به تعهدات هسته ای خود بود استقبال کردند و رییس جلسه ضرورت ادامه پایبندی را مورد تاکید قرار داد. 
بیانیه دبیرکل بخش روابط خارجی اتحادیه اروپا (EEAS) می افزاید: در این نشست طرف های برجام درباره برخی جنبه های هسته ای برجام از جمله تحولات مثبت در مورد رآکتور آب سنگین اراک، روند جاری و آینده همکاری های صلح آمیز هسته ای و امور مرتبط با کانال خرید، بحث و گفت وگو کردند. 
بیانیه معاون موگرینی می افزاید: در جلسه امروز طرف های برجام وضعیت لغو تحریم ها را مرور کردند و در خلال این بحث ، هماهنگ کننده برجام همچنین بر ضرورت اجرای تمامی مفاد برجام با حسن نیت تاکید کرد. در این جلسه گزارش هایی ارائه شد که نشان می داد هم چنان که در اخبار مربوط به معاملات کلان تجارت و سرمایه گذاری منعکس شده، به رغم برخی چالش ها، یک روند مستمر در شراکت اقتصادی با ایران وجود داشته است.
بیانیه هماهنگ کننده کمیسیون مشترک در ادامه می افزاید: با توجه به اهمیت دومین سالگرد برجام، 'تمامی شرکت کنندگان' در این نشست بر پایبندی مستمر خویش به تعهدات برجام تاکید کرده و ضرورت حصول اطمینان از اجرای موثر و کامل برجام در یک فضای سازنده را مورد تاکید دادند.
به گزارش ایرنا، هشتمین نشست کمیسیون مشترک برجام و ششمین نشست این کمیسیون از زمان اجرایی شدن برجام، با شرکت سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اشمید از سوی اتحادیه اروپا و در سطح معاونان وزیر و مدیران کل سیاسی کشورهای 1+5 برگزار شد. 
عراقچی در پایان این جلسه تاکید کرد: کمیسیون مشترک پیام قوی حمایت همه اعضا از اجرای برجام را به جهان ارسال کرد. همه تاکید کردند که برجام باید بطور کامل و با حسن نیت اجرا شود. هر عملی که اجرای موفقیت آمیز برجام را خدشه دار می کند باید از آن خودداری شود. جمع بندی این اجلاس برای جهان و همه شرکت ها و کسانی که می خواهند با ایران کار کنند یک پیام قوی بود با این حال ما در پایان جلسه کمیسیون مشترک اعلام کردیم که در مورد بدعهدی آمریکا قانع نشده ایم، آمریکا باید مسئول شناخته شود و جمهوری اسلامی ایران حق هرگونه واکنشی را محفوظ نگاه می دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها