مارکو روبیو: ایران باید پیامدهای آزاد نکردن باب لوینسون را بپذیرد

مارکو روبیو: ایران باید پیامدهای آزاد نکردن باب لوینسون را بپذیرد
شنبه 31 تير 1396 - 08:11

مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه مدعی شد آینده روابط ایران و آمریکا به تعیین سرنوشت لوینسون – عامل اسبق اف‌بی‌آی – بستگی دارد.

العالم - آمریکا

به نقل از فاکس نیوز؛ مارکو روبیو – سناتور جمهوری‌خواه – مدعی شد آینده روابط آمریکا با ایران به تلاش تهران برای تعیین سرنوشت باب لوینسون – عامل اسبق اف‌بی‌آی – بستگی دارد.

آمریکا ادعا کرده است که رابرت باب لوینسون در سال 2007 در جزیره کیش ناپدید شد. و وی در مأموریتی بدون مجوز به منظور کسب منابع اطلاعاتی برای سی‌آی‌ای به ایران سفر کرده بود. مقامات ایران هرگونه اطلاع از سرنوشت وی را تکذیب می‌کنند.

روبیو – سناتور ایالت فلوریدا – روز جمعه در این خصوص مدعی شد: «باب لوینسون به دلیل نظام ایران مفقود شد. من با تمام وجود باور دارم آن‌ها می‌دانند او کجاست و برایش چه اتفاقی افتاده است. ما باید آن‌ها را درباره سرنوشت، محل اقامت و نتیجه این ماجرا به طور کامل پاسخگو و مسئول بدانیم.»

وی در ادامه ادعا‌های خود افزود: «این ماجرا باید در آینده بر تمامی تعاملات ما با ایران تأثیرگذار باشد. چگونگی برخورد با این پرونده در گذشته و در آینده از بسیاری جهات، سیاست آمریکا را در قبال ایران تعیین خواهد کرد.»

لوینسون نیز همانند روبیو یکی از شهروندان ایالت فلوریدا است.

این سناتور آمریکایی که در کمیته روابط خارجی سنا نیز حضور دارد در ادامه تهدیدهای خود گفت: «قطعاً معتقدم تمامی رفتارهای ما – فشار بر ایران، تماس با ایران یا کار با واسطه‌ها – باید بر این اصل استوار باشد که لوینسون زنده است و بازگشتش به خانواده‌اش هنوز امکان‌پذیر است.»

پربیننده ترین خبرها