ملاقات محرمانه نتانیاهو در هتل "لوئیس رگنسی" نیویورک!!

ملاقات محرمانه نتانیاهو در هتل
شنبه 31 تير 1396 - 09:45

روزنامه صهیونیستی هاآرتس از ملاقات محرمانه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر امور خارجه امارات در نیویورک و ستایش وزیر اماراتی از سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل خبر داد.

العالم - امارات

روزنامه صهیونیستی هاآرتس فاش کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات بعد از سالها تماس با یکدیگر از طریق میانجیگران، در سال 2012 میلادی رودرو با هم ملاقات کردند.

این روزنامه نوشت: این ملاقات به درخواست اسرائیل انجام شد و تدابیر شدیدی برای تضمین محرمانه ماندن آن اتخاذ گردید. وزیر اماراتی از طریق پارکینگ زیرزمینی وارد هتل محل اقامت نتانیاهو شد و سپس با آسانسور ویژه پرسنل هتل به اتاق نتانیاهو رفت.

هاآرتس به نقل از دو مسئول غربی که نام آنها را به خاطر حساسیت موضوع فاش نکرد، نوشت: بن زاید در این ملاقات به نتانیاهو گفت که با وجود مواضع یکسان اسرائیل و امارات درباره مسئله هسته ای ایران اما بدون پیشرفت در حل مسئله فلسطین، امارات هرگونه نزدیکی روابط با اسرائیل را نخواهد پذیرفت.

به نوشته این روزنامه صهونیستی، این ملاقات در 28 سپتامبر سال 2012 میلادی در جریان نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و به طور مشخص یک روز بعد از سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل درخصوص "خطوط قرمز" و جلوگیری از به زعم او دستیابی ایران به سلاح هسته ای برگزار شد.

هاآرتس افزود: ملاقات های نتانیاهو و مسئولان بلندپایه در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از زمان آغاز دوره دوم نخست وزیری نتانیاهو در سال 2009 میلادی بسیار نادر بوده است.

برپایه این گزارش، مسئولان غربی گفتند که ملاقات نتانیاهو و وزیر اماراتی در فضایی دوستانه برگزار شد و روی مسئله هسته ای ایران و موضوع فلسطینی ها متمرکز بود. بن زاید در این ملاقات از سخنرانی نتانیاهو در آن زمان در مجمع عمومی سازمان ملل تقدیر کرد و دوطرف به توافقی درباره شمار زیادی از مسائل مربوط به برنامه هسته ای ایران دست یافتند.

برپایه این گزارش، نتانیاهو در راستای تلاش مداوم خود از زمان آغاز دوره دوم نخست وزیری در سال 2009 میلادی برای ملاقات با مسئولان بلندپایه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بویژه امارات و بحرین مبادرت به ملاقات با وزیر اماراتی کرد اما ترور محمود المبحوح فرمانده گردانهای شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس در دوبی در ژانویه سال 2010 میلادی باعث تنش شدیدی بین اسرائیل و امارات شد و برگزاری هرگونه نشست بلندپایه ای بین دوطرف را به مدت دو سال غیرممکن کرد.

برخی منابع به روزنامه صهیونیستی هاآرتس گفتند: بن زاید بعد از  مدت زمان زیادی با ملاقات موافقت کرد. نتانیاهو در این مدت نامه هایی را برای نمایندگان بلندپایه اماراتی از طریق واسطه ها فرستاد.

در نهایت امر، ملاقات نتانیاهو و وزیر خارجه امارات در هتل "لوئیس رگنسی" محل اقامت نتانیاهو در نیویورک برگزار شد.

6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها