نگرانی سازمان ملل از سرکوب مسلمانان روهینگیا در میانمار

نگرانی سازمان ملل از سرکوب مسلمانان روهینگیا در میانمار
شنبه 31 تير 1396 - 11:15

مقامات میانمار برای وادار کردن شهروندان به سکوت، از همان تکنیک هایی استفاده می کنند که شورای نظامی این کشور در سال 2011 استفاده می کرد.

العالم آسیا

به گزرش شبکه سوریه نیوز، " یانگهی لی" گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد که از دولت میانمار خواسته است اجازه دهد این سازمان درباره سرنوشت اقلیت مسلمانان روهینگیا تحقیق کند، روز جمعه اعلام کرد مقامات میانمار برای وادار کردن شهروندان به سکوت از همان تکنیک هایی استفاده می کنند که دولت کودتا در سال 2011 استفاده می کرد.

بر اساس این گزارش، از اکتبر گذشته به دنبال سرکوبی که ارتش میانمار بعد از حملات مرگبار فعالان روهینگیا علیه پست های مرزی آغاز کرد، بیش از 70 هزار مسلمانان روهینگیا از منطقه به طرف کشور همسایه، بنگلادش گریخته اند.

حمله ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا چند ماه به طول انجامید و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل این حملات را پاکسازی قومی و به طور بسیار محتمل جنایت علیه بشریت ارزیابی کرد.

دولت میانمار و در صف مقدم آن آنگ سان سوچی، مخالف سابق و یکی از مقامات مهم دولت میانمار، اتهامات سازمان ملل را رد و اعزام هیئت تحقیق این سازمان را برای بررسی اذیت و آزار مسلمانان روهینگیا که به ارتش میانمار نسبت داده شده، پیشنهاد کرد.

یانگهی لی، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور میانمار به طور موکد از دولت میانمار خواست به این هیئت اجازه تحقیق بدهد.

به گفته گزارشگر ویژه سازمان ملل، پلیس و ارتش میانمار به همان شیوه ای که حکومت دیکتاتوری این کشور اقدام می کرد، به ارعاب، آزار و اذیت کسانی که علیه نقض حقوق خود اعتراض می کنند، مبادرت می کند.

یانگهی لی در پایان سفری دوازده روزه در میانمار در کنفرانسی مطبوعاتی در رانگون، پایتخت میانمار اعلام کرد باید بگویم من از دیدن ادامه تکنیک هایی که دولت سابق استفاده می کرد، ناامید شدم.

وی همچنین گفت: در دوره گذشته مدافعان حقوق بشر، روزنامه نگاران و غیر نظامیان تحت تعقیب و بازجویی قرار می گرفتند و همه این موارد هم اکنون نیز ادامه دارد.

221

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها