توضیح ژنرال آمریکایی درباره پایان حمایت ازگروه های مسلح

توضیح ژنرال آمریکایی درباره پایان حمایت ازگروه های مسلح
شنبه 31 تير 1396 - 13:28

یکی از فرماندهان بلند پایه نظامی آمریکا گفت تصمیم آمریکا مبنی برپایان برنامه سازمان سیا برای تجهیز و آموزش مخالفان که با نیروهای ارتش سوریه می جنگند، عقب نشینی در برابر روسیه نبوده است.

العالم - آمریکا 

"ریموند  توماس"  ژنرال ارتش آمریکا و فرمانده عملیات ویژه در مجمع امنیتی سالانه آسپن ایالت کلرادو گفت : به اعتقاد من  این تصمیم بر مبنای ارزیابی این برنامه و تلاش های ما برای تحقق خواست هایمان ومدت زمانی است که  این برنامه می تواند ادامه داشته باشد.

 

وی افزود:دستکم آنچه درباره این برنامه می دانم ، برای جلب رضایت روسیه نبوده است.

 

وی که به عنوان اولین مسئول امریکایی درباره این تصمیم توضیحاتی داد آن را  بسیار دشوار توصیف کرد و گفت :برخی منتقدان به این برنامه معتقدند افرادی که با مخالفان می جنگند؛ فرصتی برای کنار گذاشتن اسد ازحکومت ندارند.

 

سازمان اطلاعات و امنیت مرکزی آمریکا سال 2013 برنامه خود را در چارچوب تلاش باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای سرنگونی اسد آغاز کرد اما موفقیتی در این زمینه به دست نیاورد.

 

برخی مسئولان که خواهان عدم انتشار نام هایشان شدند،اعلام کردند:" اچ . آر مکماستر" مشاورامنیت ملی و "مایک بومبیو" مدیر سازمان اطلاعات مرکزی  این برنامه را پس از رایزنی با برخی مسئولان تحت امر خود، پیش از نشست ترامپ با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در هفتم ژوئیه در حاشیه کنفرانس گروه بیست به پایان بردند.

آنها افزودند: این مساله بخشی از مذاکرات امریکا و روسیه درباره دست یافتن به آتش بس در جنوب غرب سوریه نبوده است.

217

پربیننده ترین خبرها