رسانه چینی:

پکن برای رویارویی نظامی با دهلی نو آماده می شود

پکن برای رویارویی نظامی با دهلی نو آماده می شود
شنبه 31 تير 1396 - 14:40

برای نخستین بار یک رسانه ارگانی مهم چین هشدار داده است که اگر هند نیروهای نظامی خود را مرز چین خارج نکند ، احتمال درگیری نظامی میان دو کشور وجود دارد.

العالم - آسیا

گلوبال تایمز در مطلبی آورده است که بارها به هند گوشزد شده است تا زمانی که نیروهایش از مرز تبت خارج نشوند گفت و گویی میان دو کشور انجام نخواهد شد و الان خطر رویارویی نظامی بیش از هر زمانی است.

این در شرایطی است که منازعات دو کشور در سال 1962 میلادی یک بار آنها را به جنگ کشانده است و حالا با توجه به ادعای چین مبنی بر ورود نظامیان هندی به مرز سکیم و تبت ، بار دیگر خطر درگیری نظامی شدت گرفته است.

از سوی دیگر مقام های هندی می گویند که بسیاری از کشورها از مواضع این کشور در برابر چین حمایت می کنند و بار دیگر تاکید ورزیده اند ساخت یک جاده در منطقه هیمالیا از سوی پکن باعث مناقشات میان هند و بوتان با چین شده است.

گلوبال تایمز نوشته است که اظهار نظر مقام های هندی در شرایطی می باشد که نظامیان این کشور در واقع به خاک چین تجاوز کرده اند و دهلی نو باید بداند که در صورت درگیری نظامی با چین شکست خواهد خورد و بازنده خواهد بود.

روزنامه می نویسد که مصالحه ای در کار نخواهد بود. پیش شرط هر گفت و گویی میان دو کشور این است که ابتدا هند نظامیان خود را از مرز سکیم خارج کند.

نشریه هشدار داده است که ما مدارا کردیم و سعه صدر نشان داده ایم اما اگر هند به تنش زایی ادامه دهد آن زمان به دنبال حل مساله با ابزارهای نظامی و غیردیپلماتیک خواهیم بود و برای جنگ آماده خواهیم شد.

روزنامه تایید کرده که ارتش چین نیروهایش را در مرز مستقر کرده و رزمایش هایی هم برگزار کرده است و تا زمانی که نظامیان هندی از این منطقه خارج نشوند ، چین نیروهای خود را باز نمی گرداند.

گلوبال تایمز تاکید کرده است که چین حتی یک وجب از خاک خود را مورد مصالحه قرار نخواهد داد و اجازه نمی دهد خواست مردم چین نادیده گرفته شود و اگر هند نیروهایش را بیرون نبرد باید هر احتمالی از جمله جنگ میان دو طرف در نظر گرفته شود.

روزنامه تصریح کرده است که با نگاهی به سال 1962 میلادی ، هند باید دریابد که نمی تواند چین را دستکم بگیرد و البته پکن امیدوار است دهلی نو دچار اشتباه راهبردی نشود.

گلوبال تایمز به هند توصیه کرده است که بیهوده روی حمایت های ژاپن و آمریکا با توجه به رزمایش اخیر سه کشور حساب باز نکند . زیرا چین کارت های زیادی برای بازی دارد و هرگز مغلوب دهلی نو نخواهد شد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها