برنامه ایالت آمریکایی در برابر موشک های کره شمالی

برنامه ایالت آمریکایی در برابر موشک های کره شمالی
شنبه 31 تير 1396 - 16:15

یک نشریه آمریکایی نوشت، آژانس وضعیت اضطراری ایالت هاوایی آمریکا، برنامه هایی را برای مقابله با حمله احتمالی هسته ای کره شمالی معرفی کرده است.

العالم – امریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی نشریه اکسپرس در مطلبی به قلم فِراسر مور نوشت: آژانس مدیریت وضعیت فوق العاده هاوایی روز گذشته برنامه هایی را برای مقابله با یک حمله موشکی احتمالی  از جانب رژیم "منحرف هسته ای" کیم جونگ اون در کره شمالی را منتشر کرد.

این برنامه ها اقداماتی مانند اطلاعیه های خدمات عمومی درباره ماندن در منزل و پروتکل هایی برای تخلیه مدارس را شامل می شود.

براساس گزارش ها آزمایش ها برای آژیرهای خطر جدید در نوامبر امسال آغاز می شود.

ورن میاگی، رئیس آژانس مدیریت وضعیت اضطراری هاوایی، گفت نمی خواهیم بی مورد مردم را نگران کنیم، با وجود این مسئولیت داریم برای مقابله با همه خطرات برنامه ریزی کنیم. درباره ظرفیت ها و انگیزه های دولت کره شمالی اطلاعات دقیقی نداریم، اما شواهد روشنی در دست است که این رژیم تلاش می کند موشک های بالستیک خود را توسعه دهد که یک روز ممکن است به ایالت ما برسد. بنابراین نمی توانیم برای آغاز کمپین اطلاع رسانی به منظور اطمینان از این که ساکنان هاوایی می دانند در صورت وقوع چنین حوادثی چه اقداماتی را انجامدهند، منتظر بمانیم.

ماه گذشته نگرانی ها درباره حمله هسته ای، پس از آزمایش موشک بالستیک کره شمالی افزایش یافت، پیونگ یانگ ادعا می کرد این موشک می تواند هاوایی -که در اقیانوس آرام واقع شده است- را هدف قرار دهد. البته نمایندگان صنعت توریسم این ایالت -که اقتصاد هاوایی به شدت بر آن تکیه دارد- با این برنامه ها مخالفت کرده اند.

مقامات آمریکا بارها درباره توسعه برنامه تسلیحات هسته ای پیونگ یانگ ابراز نگرانی کرده اند.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل، هشدار داد این اقدامات کره شمال به سرعت احتمال دست یابی به راه حل دیپلماتیک را مسدود می کند و آمریکا آماده است از خود و متحدانش دفاع کند.

وی افزود یکی از توانمندی های ما توان نظامی ما است و از آن هم استفاده می کنیم، اما ترجیح می دهیم به آن مسیر سوق پیدا نکنیم. اقدام کره شمالی برای پرتاب موشک بالستیک قاره پیما،یک تنش زایی نظامی صریح و جدی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها