پروژه‌ی جدید موزیلا برای تشخیص گفتار

پروژه‌ی جدید موزیلا برای تشخیص گفتار
شنبه 31 تير 1396 - 17:00

تازگی شرکت موزیلا تولید کننده مرورگر اینترنتی محبوب فایرفاکس یک پروژه تشخیص گفتار را به صورت اپن سورس با نام صدای عموم (Common Voice) معرفی کرده است.

العالم - گوناگون

به این سیستم بر اساس نمونه صداهای افراد گوناگونی است که به صورت داوطلبانه با این پروژه همکاری کرده اند؛ هدف موزیلا تهیه ۱۰٫۰۰۰ ساعت نمونه صدا از افراد مختلف است.

این سیستم پردازش گفتار در نتیجه فعالیت داوطلبانه افراد بسیاری از سراسر دنیا ساخته شده و شما هم می توانید به آن کمک کنید.

به تازگی شرکت موزیلا تولید کننده مرورگر اینترنتی محبوب فایرفاکس یک پروژه تشخیص گفتار را به صورت اپن سورس با نام صدای عموم (Common Voice) معرفی کرده است. این سیستم بر اساس نمونه صداهای افراد گوناگونی است که به صورت داوطلبانه با این پروژه همکاری کرده اند؛ هدف موزیلا تهیه ۱۰٫۰۰۰ ساعت نمونه صدا از افراد مختلف است.

با مراجعه به وب سایت voice.mozilla.org کاربران می توانند جملات از پیش تعیین شده را بخوانند یا به صدای ضبط شده سایرین گوش کنند و در صورت نیاز آن ها را اصلاح نمایند. در سال گذشته گوگل اعلام کرد بیش از ۲۰% از جستجوهای انجام شده توسط موبایل ها از طریق صدا انجام شده و این تعداد هر روز در حال افزایش است.

با پیشرفت دستگاه های ارتباطی و هوش مصنوعی، پردازش گفتار به موضوعی مهم در شرکت های بزرگ تبدیل شده است و پروژه هایی مثل Siri, Cortana, Alexa, Google Asistant بخش زیادی از بودجه مالی و امکانات این شرکت ها را به خود اختصاص داده اند.

 

وب سایت کلیک

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها