حماس: آماده آزاد سازی سراسر فلسطین هستیم

حماس: آماده آزاد سازی سراسر فلسطین هستیم
شنبه 31 تير 1396 - 19:33

سخنگوی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) روز شنبه گفت: مقاومت در اوج قدرت خود قرار دارد و آماده آزاد سازی سراسر خاک فلسطین است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه خبری المیادین، سامی ابو زهری سخنگوی حماس با اشاره به اوضاع وخیم جاری در مسجد الاقصی و اقدامات رژیم اشغالگر قدس در آن،‌ گفت: ساکنان محله های اطرف مسجد الاقصی مسئولیت حفاظت از این مسجد را به دوش می کشند.
وی افزود: مقاومت در اوج قدرتش است و به صراحت می گوییم که ما در حال آموزش و آماده سازی خود برای آزادی سراسر فلسطین هستیم.
سخنگوی حماس با بیان اینکه‌ مردم فلسطین صفحه جدیدی را در مقاومت باز کرده اند،‌ گفت: هیچ کدام از اقداماتی که برخی از حکام عرب در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر آن حساب باز کرده اند،‌ به نتیجه نخواهد رسید.
وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع انتقال رهبران حماس به الجزایر اشاره و تاکید کرد: حماس رابطه محکمی با همه رهبران جهان عرب دارد و نیازی نیست که رهبران این جنبش قطر را ترک و وارد الجزایر شوند.
ابو زهری ادامه داد:‌ ما نیازی به اقامت در الجزایر نداریم و روابط رهبران ما با قطر و هر کشوری که وارد آن شویم، خوب است.
منابع آگاه حماس به تازگی از الجزایر به عنوان بهترین گزینه برای میزبانی از رهبران این جنبش نام برده و تاکید کردند که تاکنون تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ نشده است.
جنبش حماس پیشتر نیز با بی سابقه خواندن تجاوز رژیم صهیونیستی به قدس، مسجد الاقصی و حقوق فلسطینیان و مسلمانان از مردم فلسطین خواست، انتفاضه قدس را شدت ببخشند.
درگیری و تنش های اخیر میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی افزایش یافته است.
جمعه 23 تیرماه در جریان یک درگیری در مسجد الاقصی سه جوان فلسطینی و دو نظامی صهیونیستی کشته شدند.
در پی وقوع این حادثه نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور بستن درهای مسجد الاقصی را صادر کرد و اجازه نداد نمازگزاران فلسطینی در صحن این مسجد نماز جمعه را به جای آورند.
این اقدام رژیم اسرائیل که در طول 50 سال اخیر برای اولین بار صورت می گیرد، خشم فلسطینی ها و مسلمانان در سراسر جهان را برانگیخته است.
مقام های فلسطینی پیش تر از جامعه جهانی خواسته بودند تا با فشار به رژیم صهیونیستی از افزایش خشونت ها جلوگیری کند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها