گران ترین پارچه ایرانی را بشناسید

گران ترین پارچه ایرانی را بشناسید
شنبه 31 تير 1396 - 21:33

همزمان با اختتامیه نمایشگاه «دیدار نقش مینا و زر» نخستین نشست هنرهای بومی ایران و جهان برگزار می‌شود.

العالم - ایران 

معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با همکاری گروه هنر انجمن اندیشه و قلم  سلسله نشست هنرهای بومی ایران و جهان را همزمان با اختتامیه نمایشگاه «دیدار نقش مینا و زر», با حضور علی حاجی شیزری - مدیرکل دفتر توسعه آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی کشور  و جمعی از اساتید فن و هنرمندان و علاقمندان برگزار می‌کند.

این نشست با هدف آشنایی با هنر زری‌بافی، پارچه‌ای که اکنون در منسوجات ایرانی، غریب مانده برگزار می‌شود. از آنجا که شناخت هنرهای سنتی و بومی در همه جای دنیا، یکی از مهمترین گذرگاه‌ها برای ارتباط با گذشته و هویت ملی است، با اکران مستند «برادر سیم، خواهر زر» در نظر است تا علاقه‌مندان به هنرهای سنتی ایرانی با هنر زری‌بافی آشنا یی یابند.

" زربفت "   که گرانبهاترین پارچه ایرانی است  که در میان نساجی سنتی ایران شهرتی عالمگیر دارد، در این نشست با حضور اساتید فن و طراحان پیشکسوت به سوالاتی چون چیستی  و کاربرد زری بافی ؛ توجه به هنرهای سنتی و از جمله زری‌بافی  و نقش موثر آن در عرصه اقتصادی و هنری ؛ وارد کردن هنرهای سنتی به حیطه مستندسازی، شکل گیری ایده فیلمنامه  مستند " برادر سیم، خواهر زر  " پرداخته می‌شود.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها