حمله به آخرین مواضع عناصر مسلح در بنغازی

حمله به آخرین مواضع عناصر مسلح در بنغازی
شنبه 31 تير 1396 - 23:55

یکی از فرماندهان ارتش ملی لیبی از کشته شدن 6 نفر از نیروهای مسلح و زخمی شدن 8 تن از آنان در پی پیشروی ارتش در آخرین مناطق تحت سلطه عناصر مسلح در بنغازی خبر داد.

العالم - لیبی

به گزارش پایگاه روسیا الیوم به نقل از شاهدان، ارتش لیبی به رهبری خلیفه حفتر مواضع گروه های مسلح در شهر درنه در شرق بنغازی در شرق لیبی را هدف حملات هوایی قرار دادند.

این درحالی بود که گروه های مسلح با ضدهوایی درصدد دفع این حملات برآمدند.

نیروهای شرق لیبی با گروه هایی که برای سرنگون کردن معمر قذافی در سال 2011 متحد شده اند، می جنگند، اما اکنون خود این گروه ها با یکدیگر درگیر شده اند.

دولت وحدت ملی در طرابلس به ریاست فایز السراج که از حمایت سازمان ملل برخوردار است، برای گسترش ثبات در کشور تلاش می کند اما همچنان برای اینکه اوضاع را تحت کنترل خود دربیاورد، می جنگد.

خلیفه حفتر دو هفته پیش در نطقی تلویزیونی از آزادسازی بنغازی پس از سه سال درگیری خبر داد، اما درگیری های خیابانی همچنان ادامه دارد و نیروهای ارتش ملی لیبی با مقاومت شورای انقلابیون بنغازی مواجه هستند.

شورای انقلابیون بنغازی با انقلابیون سابق و عناصر تندرو ائتلاف کرده است.

«مرعي الحوتی» یکی از فرماندهان ارتش ملی لیبی درباره عملیات بنغازی گفت: نیروهای ویژه ما روز جمعه به آخرین مواضع عناصر مسلح در منطقه خریبیش حمله کردند و موفق شدند چند نقطه را تحت کنترل خود درآورند».

وی افزود: تعداد زیادی از مین های کار گذاشته شده، در مسیر نیروهای امنیتی، در پیشروی آنان مانع ایجاد کرد و 30 مین خنثی شد.

215

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها