بیانیه کمیته چهارجانبه درباره ناآرامی در قدس اشغالی

بیانیه کمیته چهارجانبه درباره ناآرامی در قدس اشغالی
يکشنبه 1 مرداد 1396 - 05:13

کمیته چهارجانبه با صدور بیانیه ای درباره افزایش تنش ها در قدس اشغالی اظهار نگرانی کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا بیانیه مطبوعاتی مشترک فرستاده های کمیته چهار جانبه درباره اماکن مقدس قدس اشغالی را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: سفرای کمیته چهارجانبه متشکل از  روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد، عمیقا نگران تشدید تنش ها و درگیری های خشنی هستند که در اطراف شهر قدیمی اورشلیم (قدس) رخ می دهد.

در این بیانیه آمده است: اعضای کمیته، "اقدامات تروریستی" را قویا محکوم  و تاسف خود را از کشته شدن افراد بی گناه براثر خشونت اظهار می کنند و برای بهبود سریع زخمی ها اظهار امیدواری می کنند.

در این بیانیه مشترک با اشاره به حساسیت های خاص در اطراف مکان های مقدس در اورشلیم (قدس) و ضروت اطمینان از تامین امنیت، خواستار حداکثر خویشتنداری، خودداری از اقدامات تحریک کننده و تلاش برای کاهش تنش در اوضاع شدند.

 این بیانیه از اطمینان بخشی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه وضعیت موجود در مکان های مقدس در اورشلیم حفظ و رعایت خواهد شد، استقبال کرده  است.

صادرکنندگان بیانیه، اسرائیل و اردن را ترغیب کردند که در همکاری با یکدیگر وضعیت موجود را حفظ کنند. این بیانیه به طور خاص به نقش  ویژه پادشاهی اردن هاشمی همانطور که در پیمان صلح با اسرائیل بیان شده است، اشاره دارد.

سفرای کمیته چهارجانبه تاکید کردند که خشونت باعث تعمیق بی اعتمادی خواهد شد و متاسفانه با دستیابی به راه حل صلح آمیز برای مناقشه اسرائیلی - فلسطینی ناسازگار است.

پربیننده ترین خبرها