پیشروی موفق ارتش سوریه در اطراف جنوبی شهر رقه

پیشروی موفق ارتش سوریه در اطراف جنوبی شهر رقه
يکشنبه 1 مرداد 1396 - 13:46

ارتش سوریه درپی بازپس گرفتن مناطق الدخلیه و بئر السبخاوی و میدان گازی السبخاوی در حومۀ جنوبی شهر رقه هم اکنون به نزدیکی مناطق حومۀ رود فرات رسیده است.

العالم - سوریه 

سانا امروز یکشنبه به نقل از منابع نظامی گزارش داد: ارتش و نیروهای کمکی روز شنبه پس از درگیری با داعش در منطقه السبخه شهر رقه توانستند بخش های دیگری از حومۀ جنوبی این شهر را به کنترل خود دربیاورند.

گزارش ها حاکیست که ارتش به 18 کیلومتری رود فرات رسیده و به آخرین مواضع دو تشکیلات شبه نظامی" نیروهای سوریه دمکراتیک" و  "شورای نظامی منبج" که تحت حمایت ائتلاف آمریکائی هستند، نزدیک شده است.

منبعی نظامی در مصاحبه با سانا گفت: جنگنده های ارتش دیروز مسیرهای پشتیبانی و مخفیگاه های داعش را در شهر معدان و منطقه بئر السبخاوی در حومۀ جنوب شرقی رقه زیر آتش سنگین خود گرفتند که گروهی از تروریست ها در این حملات سنگین زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه ارتش در دو روز گذشته 4 مسیر امن برای رهاندن مردم شهر رقه از سیطرۀ داعش که اکثر آنها زن و کودک و سالمند بودند، ایجاد کرد زیرا داعشی ها از مردم عادی به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند. داعش با بمب گذاری همۀ راه هایِ منتهی به مناطق تحت کنترل ارتش مانع فرار مردم از شهر رقه می شود.

214

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها