یافتن کودکان چچنی در شهر موصل پس از شکست داعش +عکس

یافتن کودکان چچنی در شهر موصل پس از شکست داعش +عکس
يکشنبه 1 مرداد 1396 - 15:15

عناصر خارجی داعش هنگام فرار از شهر موصل کودکان خود را در این شهر رها کردند و به تازگی گروهی از کودکان چچنی در این شهر پیدا شده اند.

العالم - عراق

وزارت کار و امور اجتماعی عراق امروز یکشنبه اعلام کرد : گروهی از کودکان چچنی که در موصل پس از فرار داعش پیدا شده بودند ، به مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست تحویل داده شدند زیرا این کودکان هیچ مدرک شناسائی ندارند و معلوم نیست که پدر و مادر آنها چه کسانی هستند.

عبیر چلبی مسئول اداره امور معلولین در وزارت کار و امور اجتماعی در مصاحبه با سومریه نیوز گفت : کودکان چچنی که در مناطق تحت تصرف داعش در استان نینوا بودند و پس از فرار داعشی ها و آزادسازی این استان پیدا شدند، وضعیت جسمی خوبی نداشتند و پس از ارائه خدمات درمانی اولیه به آنها ، به یکی از مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست سپرده شدند.
چلبی گفت : کودکان چچنی هیچ مدرک شناسائی در دست ندارند و پدر و مادر آنها نامعلوم است و اگر در مدت یک سال هیچ اطلاعی از نسب آنها به دست نیاید ، مدرک شناسائی برای آنها صادر خواهد شد.  

وزارت کار و امور اجتماعی از چند وقت پیش تعداد زیادی کودک را که در مناطق تحت تصرف داعش در استان نینوا به سر می بردند ، تحویل گرفت و اکثر آنها را به خانواده هایشان بازگرداند و بقیه کودکان را به مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست واگذار کرد.

214

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها