مجری صدا و سیما جای ابوبکر البغدادی قرار گرفت!+ویدئو

يکشنبه 1 مرداد 1396 - 17:53

نیروهای عراقی نوزدهم تیرماه امسال پس از یک نبرد نه ماهه آخرین گلوله ها را به سمت تروریست های داعش در بخش قدیمی شهر موصل و در اطراف مسجد النوری شلیک کردند و به این ترتیب شهری که حدود چهار سال قبل از همین مسجد مرکز خلافت این گروه تروریستی اعلام شده بود، آزاد شد.

العالم - عراق

گروه داعش موصل، بزرگ‌ترین شهر شمال عراق را در سال ۲۰۱۴ و در پی عملیات غافلگیرکننده و سریع در مناطق شمالی عراق اشغال کرد و آن را "مرکز خلافت" خود خواند.

بلافاصله پس از اشغال این شهر ابوبکر البغدادی خلیفه خودخوانده تروریست های داعش در مسجد معروف النوری موصل بر منبر رفت و خطبه خلافت خواند. این مسجد درجریان عملیات آزاد سازی موصل از گزند تروریست های داعش درامان نماند و آنها با انفجار بمب بخش هایی از آن را تخریب کردند. 

حسن عابدینی مجری و خبرنگار صدا و سیما اخیرا گزارشی از این مسجد و منبر معروف آن که بغدادی بربالای آن خطبه خواند تهیه و ارسال کرد. 

دولت عراق عملیات "آزادسازی" شرق موصل را در ماه ژانویه اعلام کرد اما نیمه غربی شهر با خیابان های باریک و پیچ در پیچ چالش جدی تری بوده است و نبردی چند ماهه برای آزادی آن پیش روی نیروهای عراقی قرار گرفت.

نیروهای مردمی عراق موسوم به الحشد الشعبی، نیروهای ارتش، پیشمرگه های کرد و پلیس فدرال در عملیات آزاد سازی موصل مشارکت داشتند. 

از سال ۲۰۱۴ تا زمان آزاد سازی حدود ۹۰۰ هزار نفر از اهالی موصل خانه هایشان در شهر را رها کردند که به گفته سازمان های امدادرسانی حدود نیمی از جمعیت پیش از جنگ است.

حیدر عبادی، نخست‌وزیر عراق، روز نوزدهم تیرماه امسال اعلام کرد که موصل به طور کامل از تصرف نیروهای گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش خارج شده است.

او که برای جشن پیروزی وارد موصل شده بود بازپس‌گیری شهر را به نظامیان و مردم عراق تبریک گفت.

نیروهای عراق در روزهای بعد به پاکسازی آخرین هسته‌های مقاومت نیروهای داعش در موصل پرداختند و پیگرد و دستگیری عوامل و وابستگان داعش همچنان ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها