در دیدار امیرعبداللهیان با نماینده جنبش حماس درتهران مطرح شد؛

اعلام آمادگی جمهوری اسلامی برای ارسال دارو و تیم پزشکی به فلسطین

اعلام آمادگی جمهوری اسلامی برای ارسال دارو و تیم پزشکی به فلسطین
يکشنبه 1 مرداد 1396 - 21:52

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی برای ارسال دارو و تیم پزشکی برای مداوای فوری مجروحان حوادث تلخ اخیر مسجدالاقصی خبر داد.

العالم _ ایران

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران به دنبال حوادث اخیر در مسجد الاقصی با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل دیدار و گفت و گو کرد.

امیرعبداللهیان ضمن اشاره به ارتباط دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با حدود 800 سازمان بین المللی مردم نهاد (NGO)، به تشریح اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین و ضرورت حفظ حرمت مسجد الاقصی پرداخت.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در ادامه بر ضرورت ابتکار عمل جدی کشورهای اسلامی به نحوی که مانع از اقدامات جسارت آمیز رژیم صهیونیستی شود، تأکید کرد.

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در پایان با اظهار نگرانی از شهادت چهار تن و مجروح شدن بیش از 400 نمازگزار فلسطینی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی در مکان مقدس مسجد الاقصی افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده ارسال فوری کمک های دارویی و بهداشتی و اعزام تیم مجرب پزشکی جهت مداوای مصدومان این حادثه است.

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران در این دیدار،‌ اقدام اخیر رژیم صهیونیستی را بهانه ای برای اشغال مجدد مسجد الاقصی خواند و گفت: پس از آنکه این محدودیت ها ایجاد شد تعداد نمازگزارانی که داخل مسجد به چند صد نفر می رسیدند اکنون در دروازه های مسجد الاقصی به هزاران نفر رسیده اند.

وی افزود: ساکنان شهر قدس، اشغال مجدد مسجد الاقصی را به شدت محکوم می کنند و با اقدامات امنیتی اسرائیل غاصب به شدت مخالفت دارند.

نماینده جنبش حماس در تهران در پایان خاطرنشان کرد: از آغاز دهه 90 میلادی سلطه گران صهیونیستی خواستار کنترل ورود و خروج نمازگزاران به مسجدالاقصی بودند ولی مردم فلسطین مخالف این اقدامات هستند و از پذیرش آن خودداری و پاسخ محکمی به تل آویو داده خواهد شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها