زالو درمانی و هزار و یک فایده؛

آنزیم انعقاد خون، برگ برنده زالو درمانی است

آنزیم انعقاد خون، برگ برنده زالو درمانی است
دوشنبه 2 مرداد 1396 - 02:36

طبق تحقیقات دانشمندان زالو درمانی در همه درمان ها و جراحی ها کاربرد های به سزایی دارد که حتی هنوز تمامی اسرار و خواص مثبت پزشکی زالو کشف نشده است.

العالم - گوناگون

 

زالو جانور انگلی از راسته آنالیدا که تعدادی از آنها آبزی و در شالیزارها، مرداب ها، رودخانه و دریاچه های آب شیرین زندگی می کنند و تعدادی نیز خاکزی هستند. زالوها جانوران لاشه خوار، شکاری یا انگلی بوده و گروهی عادت خون‌خواری دارند. زالوی خونخوار توسط بادکش و با یک گزش بدون درد به پوست و سایر ارگان های داخلی بدن مانند دهان، گلو، نای، واژن چسبیده و پوست یا مخاط آن را سوراخ و یک آنزیم ضد انعقاد به نام هیرودیــن آزاد کرده و از خون میزبان استفاده میکند. جانــــور شناســان تاکنون ۶۵۰ نوع زالو را شناسایی کرده اند که ۵۰ نوع ازآنها از خون پستانداران تغذیه می کنند و این اهمیت انگلی زالوها را نشان می دهد.

پرورش زالو، منبعی برای صادرات غیرنفتی

پرورش زالوی طبی با توجه به گونه طبی «زالوی آرواره دار بی خرطوم» در ایران یکی از ظرفیت های اقتصادی ویژه ای است که با حمایت و هدایت مدیران دولتی می تواند ضمن تعریف فرصت های شغلی پایدار، نقدینگی قابل توجهی در حوزه صادرات غیرنفتی برای ایران به همراه داشته باشد. این در حالی است که متاسفانه در ایران گونه طبی ایرانی با صید و شکار بی رویه زالوی طبی در خطر انقراض و تهدید نسل قرار گرفته است که با کاهش شدید جمعیت زالوهای طبی در طبیعت و میل روز افزون مردم برای درمان با استفاده از زالو، پرورش صنعتی این موجود توجیه اقتصادی پیدا کرد.

پرورش و تولید زالوی طبی را در کشور توسط متخصصین امر به کمک دستگاه های مرتبط نظیر سازمان دامپزشکی، جهادکشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با ایجاد بستر مناسب برای علاقه مندان، تولید این گنج پنهان را سرعت بخشیده است. از این رو صنعت زالوی ایران با همت تعدادی از جوانان نخبه و غیور کشور اقدام به طرح پرورش و تکثیر زالوی طبی استریل کرده اند که طرحی پر سود، کم هزینه اما حساس با برنامه ریزی است تا راه گشایی  برای ایجاد اشتغال جوانان باشد.

سعید صفوی پور، عضو انجمن زالو درمانی انگلستان گفت: در طب سنتی ایران هر دارو و هر بیماری دارای مزاج است و به همین دلیل تمام مراحل درمان باید بر اساس اصلاح طبع و مزاج باشد. زالو که یک داروی بسیار با ارزش و معجزه گر و  دارای مزاج است که باید با در نظر گرفتن مزاج بیمار استفاده شود و از طرفی در توصیه ها و دستورات طب سنتی ایران آمده است که ابتدا باید به بیمار مصلح و منضج داده شود و بدن از اخلاط فاسد پاک و بعد زالو درمانی انجام شود تا تاثیر بیشتری داشته باشد. به همین خاطر وقتی که بیمار دارای غلبه اخلاط فاسد است نباید زالو درمانی شود زیرا خود زالو ممکن است تجمع یا تخلیه نابجای اخلاط داشته باشد و بجای درمان و شفای بیماران ، درد آنها را زیاد تر کند یا اینکه تأثیری نداشته باشد.

زالو مشکلات جنسی را رفع می کند!

عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان کشور در ادامه افزود: تحقیقات جدید نشان می دهد که مشکلات درمانی تولید مثل و بیماری های جنسی آقایان با زالو قابل درمان است. نتایج حاصل از کاربرد عملی زالو درمانی در اصلاح اختلال نعوظ و بیماری های مختلف (بیماری ایسکمیک قلب، فشار خون شریانی، هپاتیت مزمن، پروستات و بواسیر؛ dorsopathyلومبوساکرال، دیابت، آرتریت) حاکی از آن است که بیش از ۹۱% مردان مشکلات نعوظ خود را برطرف کرده اند و زالو درمانی در درمان اختلال نعوظ با موفقیت در مردان با شرایط مختلف همراه بوده است.

تحقیقات انجام شده در مورد زالودرمانی

محققین هندوستان طی بررسی‌های علمی متوجه شدند که زالو خون سیاهرگی مملو از Co۲ را به خون شریانی حاویO۲ ترجیح می‌دهد و در مکیدن خون، عروقی را انتخاب می‌کند که دارای غلظت بالاتر و خون فاسدتر است.

زالو از سویی خون آلوده و فاقد O۲ را تخلیه می‌کند و از سوی دیگر بزاق خود را که حاوی ماده‌ای آنتی‌کوالاگون (هیرودین) و احتمالاً بیش از یکصد نوع ماده bioactive (مثلاً ترکیبات پروستا سایکلین فرم و پروتئینی شبیه گیرنده‌های نیکوتینیک استیل کولین) دیگر است، به موضع تزریق می‌کند. یعنی دو عمل تصفیه و ترقیق خون را همزمان انجام می‌دهد و در نتیجه این خون سالم سازی شده به کنترل عفونتها و عملکرد بهتر سلولهای دفاعی خون و سیستم ایمنی و افزایش اکسیژناسیون بافت‌ها منجر خواهد شد.

امروزه جامعه جراحان انگلستان پس از مشاهده اثرات معجزه آسای زالو در جراحیهای پلاستیک و گرافتهای پوستی و پیوند اعضاء‍، پس از جراحی و حتی در حین عمل، زالودرمانی را کاملاً پذیرفته‌اند و مورد تأکید قرار می‌دهند.

پروفسور ایوالیو از دانشگاه مون‌پلیه (فرانسه) معتقد است هنوز تمامی اسرار و خواص مثبت پزشکی زالو کشف نشده است و دست کم ده اثر درمانی برای زالو قائل است.

در کشور روسیه درمان با زالو بسیار رواج یافته است بطوری که بیماریهای مختلف از سردرد و بیماری قلبی و پوستی گرفته تا حتی ضعف قوای جنسی را با زالو اندازی معالجه می‌کنند.

در مسکو و اوکراین کرم‌های آرایشی جهت رفع چروک صورت ابداع شده است که ماده مؤثره آن از زالو استحصال شده است.

در اوایل قرن نوزدهم سالانه ۳۰میلیون عدد زالو از آلمان به آمریکا صادر شده و مورد مصارف درمانی و طبی قرار گرفته است.

در تحقیقات ارائه شده از سوی دانشگاه استانفورد کالیفرنیا که در مجله لارنگوسکوپ (آگوست ۱۹۹۸) چاپ شده است، کاربرد زالو در جراحی‌های پلاستیک و ترمیمی با درصد موفقیت بالایی همراه بوده است. (کاهش واپس زدن پیوندها و گرافت‌ها)   

پروفسور می‌یر، آلتون، اوخنر و هورتر معتقدند هر گونه کانون عفونی بدن را بوسیله زالو می‌توان ریشه‌کن کرد.

هر زالو پنج تا پانزده میلی‌ لیتر خون می مکد ( ده برابر حجم بدن خود ) طی مدت ۶۰ - ۱۵ دقیقه.

خونریزی پس از جدا شدن زالو ۱۰ – ۲ ساعت طول می‌کشد ماده بی‌حسی تزریق شده توسط زالو در موضع سبب از بین رفتن درد حین نیش زدن و مکیدن خون می‌شود./منبع : imna

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها