یک نظامی عربستان سعودی در مرز یمن کشته شد

یک نظامی عربستان سعودی در مرز یمن کشته شد
يکشنبه 1 مرداد 1396 - 22:43

وزارت کشور عربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد یکی از نیروهای نظامی این کشور روز یکشنبه بر اثر انفجار مین در مرز با یمن کشته شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم این سرباز جزو گشتی مرزبانان سعودی بود که در استان عسیر در جنوب عربستان نزدیک مرزهای یمن کشته شد.
ریاض در مناقشه یمن از دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی  حمایت  می کند.

عربستان سعودی مارس سال 2015  با حمایت چندین کشور عرب دیگر منطقه عملیاتی را بر ضد نیروهای انقلابی یمن آغاز کرد اما این ائتلاف به رغم به بارآوردن تلفات زیاد در میان غیرنظامیان یمنی  که اعتراضات شدیدی را نیز در جامعه بین المللی برانگیخته،  موفق نشده است حاکمیت دولت مستعفی یمن را در استانهای آزاد شده برقرار کند.

در حالی که دو سال از مداخله نظامی عربستان سعودی در یمن می گذرد، این کشور جنگزده روز به روز بیشتر در بحران فرو می رود به طوری که  مناقشه مسلحانه این کشور به یکی از حادترین بحرانهای بشری حال حاضر جهان تبدیل شده است.

گروههای انقلابی یمن بخشهای گسترده ای از شمال کشورشان و چند بندر مهم از جمله الحدیده را که در حاشیه دریای احمر واقع شده است، کنترل می کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض،  حملات نیروهای انقلابی یمن به نظامیان عربستان سعودی در مرزهای این کشور از ماه مارس سال دو هزار و پانزده تا کنون یکصد و چهل کشته در میان نیروهای سعودی بر جا گذاشته است.

از زمان دخالت عربستان سعودی در مناقشه یمن بیش از هشت هزار نفر در این کشور جنگزده کشته شده اند که بیشتر آنها غیرنظامی بودند. در این مدت بیش از چهل و چهار هزار و پانصد نفر نیز زخمی شدند.// منبع : خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها