ادامه اعتراض ها در فلسطین / بازداشت 35 فلسطینی توسط صهیونیست ها+ویدئو

دوشنبه 2 مرداد 1396 - 03:08

درشرایطی که ا عتراض های گسترده علیه هتک حرمت مسجد الاقصی همچنان ادامه دارد، نظامیان صهیونیست 35 نفر از شهروندان فلسطینی از جمله شماری از سران جنبش حماس را باز داشت کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در چنین شرایطی فلسطینی های خشمگین همچنان به تجمع روزانه خود در مقابل درهای ورودی مسجد الاقصی ادامه میدهند و خواستار برچیده شدن گیت های ورودی این مکان مقدس هستند. 

درهمین حال در پی بازداشت های گسترده در کرانه غربی به وسیله نظامیان اشغالگر صهیونیست 35 نفر از شهروندان فلسطینی از جمله شماری از سران جنبش حماس از جمله عمر عبد الرازق، وزیر سابق دارایی و  نماینده مجلس قانون گذاری فلسطین و شیخ شاکر عمر ، از اسرای آزاد شده فلسطینی باز داشت شدند.
این در حالی است که نظامیان رژیم صهیونیستی همچنان به حملات روزانه خود علیه شهروندان فلسطینی و ایجاد پست های بازرسی نظامی در خیابان های کرانه باختری با هدف وارد کردن فشار بر شهروندان فلسطینی ادامه می دهند.
فارس الصرفندی، خبرنگار العالم در رام الله طی گزارشی در این باره گفت: آتش درگیری ها در کرانه باختری همچنان شعله ور است و اهالی قدس برای یاری میجدالاقصی تلاش می کنند. چند ماهی است که نظامیان صهیونیست بازداشت های گسترده ای را شروع کرده اند. آنها تا کنون بیش از 35 نفر از شهروندان فلسطینی را در کرانه باختری و قدس اشغالی باز داشت کرده اند.
وی افزود: بیشتر افراد بازداشت شده وابسته به جنبش حماس هستند که از جمله آنها می توان به عمر عبد الرازق ، وزیر سابق دارایی و عضو مجلس قانون گذاری فلسطین اشاره کرد. چند تن از اسرای آزاد شده فلسطینی نیز از دیگر افراد بازداشت شده هستند که شاکر عمر ، یکی از سران حماس از جمله این افراد است.
یکی از شهروندان فلسطینی در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: سیاست صهیونیست ها در بازداشت اقشار مختلف مردم فلسطین ادامه دارد. واکنش مردم فلسطین به اقدامات خصمانه و تجاوزکارانه هر روزه صهیونیست ها علیه مقدسات و مسجد الاقصی و ایجاد دروازه های الکترونیکی که کلا مردود شمرده می شود امری طبیعی است.
فارس الصرفندی در ادامه گفت: از زمان شعله ور شدن آتش انتفاضه کنونی و نصب گیت های الکترونیکی در مقابل درهای مسجد الاقصی ، مقامات رژیم صهیونیستی حملات خود را در کرانه باختری افزایش داده اند و تقریبا هر روزه به بهانه های مختلف به شهروندان فلسطینی یورش می برند و پست های ایست بازرسی در خیابان های کرانه باختری ایجاد می کنند تا مقاومت مردم فلسطین را سرکوب کنند و آنان را از یاری رساندن به مسجد الاقصی باز دارند.
گزارشگر العالم در پایان اظهار داشت: آنچه که رژیم اشغالگر صهیونیستی از درک آن عاجز است این است که قدس عامل حرکت و جنبش فلسطینی ها و مسلمانان نه فقط در فلسطین بلکه در تمام نقاط دنیا است. 
وی افزود: اشغالگران صهیونیست می دانند که گلوله برف ( جنبش های مردمی ) هر چه بیشتر بغلتد و بزرگتر شود تل آویو از نگه داشتن آن ناتوان خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها