آمریکا و انگلیس چگونه یمن را ویران می کنند؟

آمریکا و انگلیس چگونه یمن را ویران می کنند؟
دوشنبه 2 مرداد 1396 - 13:12

روزنامۀ روسی پراودا در گزارشی به قلم ویکتور دِنیسِنکو به اوضاع نگران کنندۀ مردم یمن به علت تداوم جنگ و محاصره پرداخت و نوشت : آنچه در یمن می گذرد ، نهایت بی تفاوتی به زندگی میلیون ها انسان بی گناه است.

العالم - یمن 

پراودا در گزارش خود نوشت : از 6 سال گذشته در کنار فاجعۀ سوریه ، فاجعۀ یمن نیز خودنمائی می کند  فاجعه ای که مشخص نیست چرا جهانیان آن را نادیده می گیرند.

در این گزارش آمده است : آنچه در یمن می گذرد ، نَه تنها نزاع نظامی یا نزاع بر سر قدرت است بلکه بیانگر نهایت بی تفاوتی به میلیون ها انسان بی گناه نیز است .

هفت میلیون یمنی از هفته های بسیار پیش از گرسنگی به خود می پیچند و دو سوم یمنی ها نیاز مبرم به کمک های ضروری دارند.  

 در این میان ، غرب خصوصاً آمریکا که مدعی پایبندی خود به مبانی حقوق بشر است ، می گوید که " هیچ نوع توسل به زور و خشونت علیه مردم یمن مشاهده نکرده است."

فیودور داستایِفسکی نویسندۀ معروف روسی چه خوب گفته است : گاه دربارۀ وحشیگری انسان صحبت می کنند ولی این حرف درست نیست و اهانت به درندگان محسوب می شود زیرا درندگان وحشیگری و بی رحمی انسان را ندارند.

جلوگیری از واردات غذا ، دارو و سوخت به یمن که این کشور کاملاً به این مواد نیازمند است ، قابل تحمل نیست . اگر کمک های ضروری فوراً به یمن فرستاده نشود ، میلیون ها کودک از گرسنگی جان خود را از دست خواهند داد و جامعۀ جهانی باید مسئولیت این فاجعه را به عهده بگیرد زیرا از آنچه در یمن می گذرد ، با همۀ جزئیاتش مطلع است.

آمریکا و انگلیس سال های طولانی تجهیزات جنگی به عربستان سعودی می فروشند که از این تجهیزات برای حمله به مناطق تحت کنترل حوثی ها و متحدان آنها استفاده می شود.

 آمریکا چندی پیش به امارات ، کویت و اردن اجازه داد که بالگردهایِ ساخت آمریکا را به عربستان بفروشند و خدمات پس از فروش را هم ارائه کنند که این امر نشان دادن چراغ سبز به ائتلاف سعودی برای ادامه دادن به کشتار و بیانگر مصونیت از مجازات است.  

 احتمال دست یابی به راه حلی برای بحران یمن روز به روز کمتر می شود زیرا دولت ترامپ که هدایت کنندۀ نظام های سلطنتی کشورهای عرب نفت خیز است ، درپی به دست گرفتن کنترل کامل تنگۀ باب المندب است تنگه ای که روزانه 4 میلیون و 700 هزار تُن نفت خام از آن می گذرد.

214

پربیننده ترین خبرها