طالبان مسئولیت حمله انتحاری کابل را بر عهده گرفت

طالبان مسئولیت حمله انتحاری کابل را بر عهده گرفت
دوشنبه 2 مرداد 1396 - 16:09

سخنگوی گروه طالبان در تماس با رسانه های افغانستان، مسئولیت حمله انتحاری در غرب کابل را بر عهده گرفت و اعلام کرد که افراد این گروه خودروی نیروهای امنیت ملی را هدف قرار داده اند.

العالم – آسیا

خبرگزاری «جمهور» افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد که «ذبیح الله مجاهد»، یکی از سخنگویان گروه طالبان، ساعاتی پس از حمله انتحاری در نزدیک اقامتگاه «محمد محقق» معاون دوم ریاست اجرایی، مسئولیت آن را بر عهده گرفت. در این حمله 24 تن کشته و بیش از 42 تن دیگر زخمی شدند.

این حمله ساعت 7 صبح دوشنبه در منطقه «سرکاریز» در نزدیکی منزل محمدمحقق رخ داد.

برخی منابع افغان گفته اند که 15 تن از کشته شدگان این حادثه کارمندان وزارت «معادن و نفت» افغانستان بوده و شماری دیگر از کارکنان این وزارتخانه نیز در این حادثه زخمی شده اند.

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که تمام کشته و زخمی های این رویداد غیرنظامیان هستند و در این حادثه 3 خودرو و 15 مغازه از بین رفته است.

همچنین تا یکصد متری محل انفجار شیشه های ساختمان ها فرو ریخته و شماری از ساکنان منازل بر اثر آن، زخمی شده اند.

این دومین انفجار مهیب در پایتخت افغانستان در کمتر از دو ماه گذشته است. انفجار مرگبار روز چهارشنبه دهم خرداد در منطقه وزیراکبرخان کابل در مقابل سفارت آلمان، 150 کشته و بیش از 500 زخمی برجا گذاشت که پس از این حادثه، آلمان نمایندگی سیاسی خود را در پایتخت افغانستان تعطیل کرد.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها