نشریه صهیونیستی تحلیل کرد؛

رضایت کامل نتانیاهو از سکوت مرگبار ارتجاع عرب

رضایت کامل نتانیاهو از سکوت مرگبار ارتجاع عرب
دوشنبه 2 مرداد 1396 - 20:51

نشریه صهیونیستی هاآرتص نوشت، با وجود صدور بیانیه های محکومیت توسط برخی دولت ها، نخست وزیر اسرائیل از مواضع کشورهای به اصطلاح «معتدل» عربی درباره بحران مسجدالاقصی کاملا راضی است.

العالم – فلسطین اشغالی

هاآرتص به نقل از منابع عالی رتبه اسرائیلی نوشت» دولت آمریکا برای حل بحران مسجدالاقصی و جلوگیری از تنش زایی، با اسرائیل، اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین و نیز برخی کشورهای عربی در حال رایزنی گسترده است.

این منابع گفته اند که مقامات کاخ سفید از نتانیاهو نخواسته اند گیت های الکترونیکی را از ورودی های مسجدالاقصی جمع آوری کند، بلکه با او در باره ضرورت اتخاذ تدابیر امنیتی گفت و گو کرده اند که اجرای آنها می تواند موفق تر از وجود این گیت ها باشد. در واقع به صورت غیرمستقیم خواستار جایگزین برای گیت ها شده اند.

هاآرتص نوشت: حوادث مسجدالاقصی به مهم ترین موضوع این روزها در اکثر کشورهای عربی تبدیل شده است اما تا به امروز حتی یک تظاهرات ضد اسرائیلی در خیابان های قاهره، امان یا مغرب رخ نداده است. این نشریه خاطرنشان کرد عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که خواستار بازگشت سریع آرامش به مسجدالاقصی شده، خواسته خود را با بیاناتی بسیار نرم تر از اظهارات سپتامبر 2015 مطرح کرده است.

این روزنامه فاش کرد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، به خطیبان مساجد مصر هشدار داده است از سخنرانی درباره مسجدالاقصی بپرهیزند و سخنان خود را حول لزوم رفتار مناسب با گردشگران غربی متمرکز کنند.

هاآرتص افزود: حتی عربستان سعودی هم از موضع گیری خودداری کرد که این اتفاق نه تنها در سطح مسئولان سعودی افتاد بلکه تقریبا هیچ خبری در رسانه های این کشور درباره حوادث مسجدالاقصی نمی توان یافت.

این روزنامه خاطرنشان کرد اسرائیل در دو روز گذشته با عربستان نامه نگاری کرده و با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن و رئیس جمهور مصر برای رسیدن به راه حلی به منظور برون رفت ازبحران فعلی اسرائیل در مسجدالاقصی رایزنی کرده است تا در صورتی که تصمیم گرفت گیت های الکترونیک را بردارد، امکان تأمین امنیت این مکان مقدس را بدون از بین رفتن «ابهت» اسرائیل داشته باشد.

202

پربیننده ترین خبرها