به جای عذرخواهی...

نماینده صهیونیست: اردنی‌ها باید ادب شوند

نماینده صهیونیست: اردنی‌ها باید ادب شوند
دوشنبه 2 مرداد 1396 - 21:52

در پی اقدام نگهبان سفارت اسراییل در امان به قتل دو شهروند اردنی و مخالفت اسراییل با تحویل قاتل به مقامات اردنی، عضو پارلمان رژیم اشغالگر، مردم اردن را مورد حمله و انتقاد قرار داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی 

"اورن حزان" عضو فراکسیون حزب راستگرای لیکود در کنست اسراییل، در حساب خود در تویتر نوشت: «ظاهرا همسایه شرقی ما، اردن، همان که سیرابش می کنیم و شب و روز از آنان حمایت و پشتیبانی می کنیم، نیاز دارند تا از نو ادب شوند».

در همین حال روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونوت صبح امروز گزارش داد که کابینه رژیم اشغالگر با این بهانه که نگهبان در حال دفاع از خود بوده و طبق کنوانسیون وین نگهبانان سفارت ها از بازجویی و تحقیق مصون هستند، درخواست اردن برای تحقیق با نگهبان را رد کرد. رژیم صهیونیستی همچنین با تحویل نگهبان به دستگاه امنیتی اردن مخالفت می کند. نگهبان قاتل، از زمان وقوع حادثه در روز گذشته تاکنون در سفارت پنهان شده است.

روزنامه اسراییلی همچنین تاکید کرد که نتنیاهو فورا با عینات شلین سفیر اسراییل در اردن تماس گرفت و با نگهبان مزبور نیز تماس برقرار کرد. کابینه اسراییل هم در نشستی اضطراری شب گذشته درباره حادثه امان و چگونگی برخورد با این تنشِ ایجاد شده با اردن، به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وزارت کشور اردن با خروج کارکنان سفارت اسراییل در امان قبل از تحقیق و بازجویی از آنها مخالفت کرده است.

در درگیری شب گذشته در سفارت رژیم اشغالگر در اردن، محمد الجواوده جوان اردنی 17 ساله و بشار حمارنه پزشک اردنی به دست نگهبان سفارت کشته شدند.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها