شهردار سابق نیویورک وزیر دادگستری می‌شود

شهردار سابق نیویورک وزیر دادگستری می‌شود
دوشنبه 2 مرداد 1396 - 22:10

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند احتمالاً درگیری وزیر دادگستری این کشور با ترامپ بر سر پرونده دخالت روس‌ها در انتخابات به برکناری وی و وزیر شدن شهردار سابق نیویورک منتهی می‌شود.

العالم - آمریکا

همزمان با بالا گرفتن اختلافات میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «جف سشنز» وزیر دادگستری این کشور بر سر پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، رسانه‌ها از جایگزین احتمالی سشنز نام بردند.

ترامپ از کنار کشیدن سشنز از پرونده دخالت روس‌ها در انتخابات و تغییر روند انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 به نفع ترامپ، عصبانی است.

ترامپ امروز هم در توئیتر به سشنز تاخت و نوشت چرا دادستان کل آمریکا و بازرسان فدرال، به «جرم‌های» هیلاری کلینتون رقیب وی در انتخابات و ارتباطات وی با روسیه نمی‌پردازند.

آنطور که «آکسیوس» گزارش داده، احتمالاً «رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک به عنوان وزیر دادگستری دوم کابینه ترامپ به سنا معرفی خواهد شد.

جولیانی از 1994 تا 2001 شهردار نیویورک بود و به واسطه خطابه‌های آتشین پس از وقایع 11 سپتامبر، مشهور شد.

نام این سیاستمدار آمریکایی که در انتخابات اخیر به عنوان مشاور ترامپ فعال بود، در رسانه‌های ایران به خاطر حمایت جدی از گروهک منافقین، شناخته شده است.

وی در نشست اخیر سران و طرفداران این گروه تروریستی (که البته در زمان هیلاری کلینتون از فهرست تروریست‌ها درآمد) در پاریس به منافقین بشارت داده بود که «آقای ترامپ به خلاصی مردم ایران کمک خواهد کرد.»

گروهک تروریستی منافقین در حالی از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکایی بیرون آمد که بنا به آمار رسمی دولت ایران، عامل شهادت 17 هزار مسئول و شهروند عادی ایرانی است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها