ناکامی "عملیات بزرگ" تروریست ها در شمال سینا

ناکامی
سه شنبه 3 مرداد 1396 - 12:18

ارتش مصر اعلام کرد که تلاش گسترده تروریست ها را در هدف قرار دادن کمین نیروهای مسلح این کشور در جنوب شهر عریش در شمال سینا با شکست مواجه کرده است.

العالم - مصر

به گزارش شبکه سومریه، سخنگوی نیروهای مسلح مصر در بیانیه ای تصریح کرد: یکی از گشتی های وابسته به نیروهای مسلح موفق شد عملیات تروریستی بزرگی که قصد هدف قراردادن یکی از کمین های نیروهای مسلح در جنوب شهر عریش در شمال سینا را داشت درهم بشکند. در این حمله تلفات جانی سنگینی به تروریست ها وارد شد و حدود  50 تا 60 غیرنظامی و نظامی نیز کشته شدند.

در این حمله تروریستی، یک خودروی بمب گذاری شده تلاش کرد با درهم شکستن موانع اطراف کمین، آن را هدف قراردهد اما بطور ناگهانی با استقرار یک تانک در فاصله حدود 200 متری مقابل کمینگاه مواجه شد. دراین حین راننده انتحاری به ناچار خودروری بمب گذاری شده را مقابل تانک منفجرکرد. 

براساس این بیانیه، این انفجار بسیار شدید بود و احتمالا خودوری مذکور نزدیک به 100 کیلوگرم مواد منفجره با قدرت انفجار بسیار بالا حمل می کرد. در این انفجار تروریستی، دستکم هفت نفر از اهالی سینا (سه مرد، دوزن و دو کودک) جان خود را از دست دادند.

طی روزهای گذشته نیز در حمله نیروهای ارتش مصر به محل تجمع عناصر افراطی در مناطق مزارع الزیتون، الدهیشه و جهاد ابو طبل در جنوب العریش, دستکم۴۰ فرد مسلح کشته شدند.
منطقه شمال سینا مرکز فعالیت شاخه گروه تروریستی وابسته به داعش در مصر است. 
گروه تروریستی ولایت سینا که با داعش بیعت کرده، تاکنون صدها عملیات تروریستی علیه نظامیان و پلیس مصر انجام داده است. 
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها