صدور رواید اربعین از شهریور

صدور رواید اربعین از شهریور
سه شنبه 3 مرداد 1396 - 11:58

مدیرکل حج و زیارت استان ایلام گفت: صدرو رواید برای زائران اربعین از شهریور آغاز می‌شود.

العالم - ایران

«مهدی حیدری» اظهار کرد: با توجه به اینکه در اربعین، حج و زیارت عضو ستاد مرکزی و تابع دستورات مرکز و مصوبه ستاد اربعین است، عملیات صدور روادید از روز شنبه 11 شهریور ماه سال جاری در چهار استان تهران، خراسان رضوی، خوزستان و کرمانشاه که دارای کنسولگری دائم هستند، آغاز می‌شود .

وی با بیان اینکه با توجه به مصوبه ستاد اربعین علاوه بر کنسولگری‌های دائم 12 نقطه دیگر در کل کشور برای صدور ویزا فعال می‌شوند، افزود: از دوم مهرماه امسال صدور روادید ارائه خواهد شد و در آینده نزدیک اسم استان‌هایی که دفتر موقت در آن‌ها دایر می‌شود، اعلام خواهد شد .

حیدری اضافه کرد: با توجه به توافق ستاد مرکزی اربعین با طرف عراقی، حداکثر تشکیل گروه‌ها 5 نفری پیش‌بینی‌ شده و با این‌ وجود توصیه می‌شود زائران برای تسریع در صدور روادیدشان، گروهی اقدام کنند .

مدیر کل حج و زیارت استان ایلام با اشاره به اینکه هیچ الزامی در دریافت ویزای گروهی نیست زائران می‌توانند انفرادی ویزا بگیرند و در همایش بزرگ اربعین شرکت کنند، تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین کلیه زائران اعزام می‌شوند و زائران توجه داشته باشند پیش از صدور روادید تمام هزینه‌های در سامانه سماح تعیین و اعلام می‌شود .

وی ادامه داد: حج و زیارت استان ایلام با همکاری کامل با ستاد اربعین در استان، استانداری، پایانه‌ها، ستاد بازسازی عتبات عالیات و دیگر دستگاه‌ها آماده برگزاری همایش بزرگ اربعین است .

حیدری در پایان با اشاره به اینکه یک کنسولگری موقت در استان ایلام برای ایام اربعین دایر می‌شود، تصریح کرد: در همین راستا 8 دفتر گردشگری و زیارتی استان در ایام اربعین نیز روادید صادر می‌کنند که 6 دفتر در ایلام، یک دفتر در مهران و یک دفتر در دهلران مستقر هستند .

 

خبرگزاری ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها