تظاهرات اسپانیایی‌ها در حمایت از مسجد الاقصی

تظاهرات اسپانیایی‌ها در حمایت از مسجد الاقصی
سه شنبه 3 مرداد 1396 - 13:05

صدها اسپانیایی در شهر مادرید در حمایت از مردم فلسطین دست به تظاهرات زده و اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کردند.

العالم-اروپا

به نوشته روزنامه الیوم السابع مصر، در جمع تظاهرکنندگان اسپانیایی در مادرید، موسی عامر عودة، سفیر فلسطین در اسپانیا نیز حضور داشت.

عامر عودة از دولت اسپانیا خواست تمامی اشکال تجارت، سرمایه‌گذاری و توافقنامه‌ها با تل‌آویو را که رژیمی تروریستی است، متوقف کند.

تظاهرکنندگان در میدان "سول" شهر مادرید جمع شده و شعارهایی در راستای اعلام همبستگی خود با مردم فلسطین سر داده و خواستار تحریم اسرائیل شدند و تاکید کردند که فلسطین اشغالی باید آزاد شده و درب‌های مسجد الاقصی باید به روی فلسطینی‌ها و همه گشوده شوند.

همچنین ساکنان مادرید از سازمان ملل، اتحادیه اروپا و دولت اسپانیا خواستند که اقداماتی فوری برای برقراری صلح و عدالت به نفع فلسطینی‌ها در پیش گیرند.

لندن، پایتخت انگلیس و شهر نیویورک نیز اخیرا شاهد تظاهرات مردم در اعتراض به اقدامات محدودکننده اعمال شده از سوی اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در قدس و آتش زدن پرچم‌های اسرائیل بود.

بسیاری از تحلیلگران و چهره‌های سیاسی بر این باورند که آنچه اخیرا در مسجد الاقصی رخ داد، بهانه‌ای برای تل‌آویو جهت آغاز موج جدیدی از کشتارها، بازداشت‌ها و تخریب خانه‌ها به عنوان بخشی از طرح بزرگش یعنی یهودی‌سازی اراضی اشغالی بود.

پربیننده ترین خبرها