وزارت دفاع روسیه اخبار حمله هوایی به غوطه شرقی را تکذیب کرد

وزارت دفاع روسیه اخبار حمله هوایی به غوطه شرقی را تکذیب کرد
سه شنبه 3 مرداد 1396 - 19:46

نماینده روسی "مرکز مصالحه طرفهای درگیر در سوریه" وقوع حمله هوایی به غوطه شرقی در ریف دمشق در روز گذشته را تکذیب کرد و افزود: گروههای مخالف بر عدم نقض آتش بس در منطقه تاکید کردند.

العالم ـ سوریه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مسؤول نظامی روسیه امروز سه شنبه گفت: اخبار منتشرشده در رسانه های غربی به نقل از الخوذ البیضا(کلاه سفیدها) و "دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان خارج نشین" ـ که تحت حمایت مالی انگلیس قرار دارند ـ درباره حمله هوایی ادعایی به منطقه کاهش تنش در غوطه شرقی دروغ محض است و هدفش ضربه زدن به فرایند صلح است.

به نوشته "روسیا الیوم"، وی افزود: تماسها با نمایندگان مخالف در غوطه شرقی نشان داد که منطقه کاهش تنش شاهد هیچ عملیات جنگی و یا حملات هوایی نبوده است.

این مسئول روسی خاطرنشان کرد: کسانی که موسوم به داوطلبان الخوذ البیضا هستند که در آغاز سال 2017 در حلب اعتبارخود را از دست دادند و به ادلب نقل مکان کردند، اصلا در منطقه کاهش تنش در  غوطه شرقی حضور ندارند.

خبرگزاری رویترز به نقل از "دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان خارج نشین" پیش از این از حملات هوایی در شامگاه روزگذشته در منطقه غوطه شرقی که تحت کنترل مخالفان مسلح است، خبر داد و به کشته شدن دستکم 9 نفر و مجروح شدن 30 تن دیگر در این حملات اشاره کرد.

یادآور می شود که توافق ایجاد منطقه کاهش تنش در غوطه شرقی ظهر روز گذشته اجرایی شد و از مهمترین بندهای آن آتش بس فراگیر در منطقه است.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها