قشقاوی در جشن آزادسازی موصل:

عراق مقتدر و مردمسالار بهترین گزینه برای منطقه و جهان است/ نقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق پذیرفتنی نیست

عراق مقتدر و مردمسالار بهترین گزینه برای منطقه و جهان است/ نقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق پذیرفتنی نیست
سه شنبه 3 مرداد 1396 - 20:34

معاون کنسولی و مجلس وزارت خارجه ایران نقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق را به هیچ وجه پذیرفتنی ندانست و تصریح کرد: عراق مقتدر و مردمسالار بهترین گزینه برای منطقه و جهان است.

العالم - ایران

حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه عصر امروز (سه شنبه) در مراسم جشن آزادسازی موصل که در محل سفارت عراق در تهران برگزار شد، طی سخنانی به نمایندگی از ظریف وزیر خارجه و وزارت خارجه ایران و با تبریک آزادسازی موصل به دولت و ملت عراق، گفت: امروز در جشن ملت و دولت عراق به مناسبت حادثه بزرگ آزادی موصل و سقوط دولت خرافی و شیطانی داعش حضور پیدا کردیم. 

وی افزود: این پیروزی را به مراجع عظام نجف از جمله آیت الله سیستانی و ملت و دولت عراق تبریک می گوییم. 

قشقاوی ادامه داد: آزادی موصل در نتیجه پیروزی هایی بود که از فتوای مرجعیت آغاز شد و از ابتدا تکلیف مردم را در قبال این پدیده مشخص کرد و در ادامه پشتوانه عظیمی برای ارتش و نیروهای مسلح عراقی فراهم کرد.

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه عناصر تروریستی داعش سریعا به دروازه های بغداد و اربیل رسیده بودند، خاطرنشان کرد: آنها بخشی از توان خود را به سمت مرزهای ایران گسیل داشتند. آن روزها مردم عراق خود را با فتنه بزرگی مواجه دیدند و برای ما حمایت از برادران و خواهران عراقی یک وظیفه انسانی و شرعی بود. 

به گزارش فارس، قشقاوی ادامه داد: ملت عراق در تاریخ خود نمونه برجسته ای از همزیستی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب دینی است و امروز در روند سیاسی دستاوردهای بزرگی کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما عراق متحد و یکپارچه و متکی بر قانون اساسی این کشور و سازوکارهای ملی را بهترین گزینه و رویکرد برای تامین منافع همه عراقی ها و ثبات و امنیت منطقه ارزیابی می کنیم. 

معاون وزیر خارجه گفت: همه کشورهای منطقه باید نسبت به توطئه های رژیم صهیونیستی که منافع خود را در تفرقه و تجزیه عراق جستجو می کند، هوشیار باشند. 

وی گفت: نقض حاکمیت و تمامیت ارضی عراق به هیچ وجه پذیرفتنی نیست چون عراق از ظرفیتهای زیادی برای حفاظت از تمامیت ارضی خود برخوردار است. ایران در کنار ملت عراق با همه طوایف و اقوام آن کشور است و ایمن ترین مرزها را با عراق ایجاد کرده ایم. 

قشقاوی ادامه داد: امنیت و ثبات عراق را امنیت و ثبات خودمان می دانیم و به همه توصیه کرده ایم که عراق مقتدر و مردمسالار بهترین گزینه برای منطقه و جهان است.

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: این موفقیت بزرگ نتیجه سیاست عراق در اعتماد به نیروهای مومن و جوان در میدانهای نبرد بوده است و همه باید تلاش کنیم تا پیروزی نهایی در مقابل تروریسم در سوریه و عراق حاصل شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها