نامه ولیعهد برکنار شده به شاه عربستان در باره توطئه امارات

نامه ولیعهد برکنار شده به شاه عربستان در باره توطئه امارات
سه شنبه 3 مرداد 1396 - 23:37

پایگاه اینترنتی اسپوتنیک عربی متن نامه ای را منتشر کرد که شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد پیشین عربستان سعودی به ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور قبل از برکناری اش از این پست، نوشته و در آن از توطئه امارات خبر می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از اسپوتنیک بن نایف در نامه خود نوشته بود: افتخار دارم اشاره نمایم که عربستان سعودی در سایه سیاست حکیمانه سرورم خادم حرمین شریف به قطب جهانی تبدیل شده و موقعیت جهانی آن بهبود یافته است اما از شما پنهان نمی کنم که ما در این شرایط دشوار و نقطه عطف خطرناک با یک توطئه خطرناک مواجهیم که باید به آن توجه نموده، با حکمت و احتیاط با آن برخورد کنیم و با این توطئه را قبل از آنکه به خطری برای مان تبدیل شود، خنثی سازیم.

وی افزود : به حضرت عالی عرض می نمایم که امارات در این دوره نقش سرنوشت سازی برای حل اختلاف میان من و جانشین ولیعهد ایفا نمود و در زمان حاضر بن زاید می کوشد از رابطه مستحکم خود با رییس جمهوری آمریکا برای تحقق منویاتش استفاده نماید اما باید هوشیار باشیم که این رفتار امارات ما را به طرف بحران دیگری رهنمون نکند.    

بن نایف ادامه داد که برای من نیرنگ، امارات برای استفاده از اختلاف در دربار سلطنتی آشکار شده و بن زاید هنوز به متشنج تر ساختن هر چه بیشتر اوضاع و گل آلود ساختن آب ادامه می دهد، خصوصا که اختلاف واقعی میان عربستان سعودی، بحرین و امارات از یک سو با قطر از سوی دیگر، موجود است و ما باید هوشیار باشیم و بدانیم که اضاع متشنج تر خواهد شد.   

بن نایف تصریح کرد که دشمنی میان آل زاید و آل ثانی ریشه ای بوده و حکمت حکم می نماید که اجازه ندهیم امارات از ما به عنوان ابزاری استفاده نماید که استراتژی هایش ضد جهان عرب و به نفع آمریکاست.

وی گفت که سرنوشت وطن و ملت ما در دست ماست و انسان عاقل نمی پذیرد که وضع وطن به همین شکل که اکنون هست، باقی بماند.

206          

پربیننده ترین خبرها