​​​​​​​حبس ابد برای  43 مصری در حوادث شورای وزیران  

​​​​​​​حبس ابد برای  43 مصری در حوادث شورای وزیران  
سه شنبه 3 مرداد 1396 - 23:06

دادگاه جنایات جیزه درقاهره، 43 تظاهرکننده مصری را به اتهام انجام اقدامات خشونت آمیز در دسامبر 2011 به حبس ابد محکوم کرد.

العالم – مصر

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم این اقدامات خشونت آمیز، 17 کشته و حدود 1900 زخمی داشته است.

این دادگاه یک خانم را به 5 سال حبس، 9 جوان که زیرسن قانونی بودند را جداگانه به 9 سال حبس محکوم و 92 متهم را تبرئه و آزاد کرد.

براساس این حکم جریمه افراد محکوم به حبس ابد، حدود 17 میلیون و 684 هزار و 881 جنیه مصری یعنی معادل 988 هزار و 534 دلار است.

همه این احکام دردادگاه تجدیدنظر؛ به عنوان بالاترین دادگاه غیر نظامی مصر و مرجع صدور حکم نهائی بوده و دارای صلاحیت تایید، تغییر یا لغو، قابل بررسی است.

دادستانی مصر این فعالان را طی بازجویی به تجمع، دراختیارداشتن سلاح سرد  و کوکتل مولوتف و حمله به نیروهای ارتش و پلیس به هنگام ماموریت و آتش  زدن ساختمان های دولتی  متهم کرد.

به گزارش روسیا الیوم ریشه این حوادث به اواخر سال 2011 بازمی گردد و در رسانه ها نیز به دلیل درگیری های خونین تظاهرکنندگان با نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی در نزدیکی ساختمان های نخست وزیری؛ به حوادث شورای وزیران معروف شد.

در این حادثه چندین ساختمان دولتی  شعله ور شد.

اقدام شورای عالی نیروهای مسلح مصرکه در دوره انتقالی مدیریت کشور را بر عهد داشت مبنی برانتخاب کمال الجنزوری به عنوان نخست وزیر، اعتراضات مردم را در پی داشت.

انقلاب مردم مصر در ژانویه همان سال به حکومت سی ساله حسنی مبارک رییس جمهوری پیشین مصر پایان داد و به کشته شدن 600 تظاهرکننده و زخمی شدن بیش از 7000نفر طی 18 روز منجر شد.

217

پربیننده ترین خبرها