ادعای ترامپ: حزب الله تهدیدی برای لبنان و خاورمیانه است

ادعای ترامپ: حزب الله تهدیدی برای لبنان و خاورمیانه است
چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 00:21

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا طی نشست خبری مشترک با «سعد حریری» نخست وزیر لبنان مدعی شد جنبش «حزب‌الله» تهدیدی برای لبنان و تمام خاورمیانه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ترامپ در این کنفرانس خبری همچنین ادعا کرد: حزب الله لبنان موجب وخامت بحران انسانی در سوریه است.

ترامپ در بخش دیگری از اظهارات خود بیان کرد: ارتش لبنان به خاطر دفاع از مرزهای خود در مقابل داعش و جبهه النصره می جنگد. ما همیشه آماده کمک به ارتش لبنان در جنگ علیه تروریسم هستیم.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه ارتش لبنان در خط مقدم مبارزه با تروریسم داعش و جبهه النصره است، افزود : ارتش لبنان باید تنها مدافع این کشور باشد.

ترامپ گفت : کمک آمریکا به ارتش لبنان می تواند تضمین کند که ارتش لبنان قادر خواهد بود به گروه داعش و دیگر گروه های تروریستی اجازه ندهد در این کشور جای پایی برای خودشان ایجاد کنند.

وی ادعا کرد: حزب‌الله با حمایت ایران، تراژدی انسانی در لبنان را وخامت می‌بخشد.

در خصوص تحریم های جدید آمریکا علیه حزب الله لبنان نیز ترامپ گفت که طی 24 ساعت آینده نظر نهایی خود را در این زمینه اعلام خواهد کرد.

سخنان ترامپ علیه مقاومت و قراردادن ارتش لبنان در برابر آن در حالی است که از جمعه گذشته با همکاری حزب الله و ارتش لبنان عملیات برای آزادسازی ارتفاعات عرسال در شرق این کشور که سه سال جولانگاه گروه های تروریستی تکفیری همچون داعش و جبهه النصره بود، کلید خورده است و تاکنون ادامه دارد. 

ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر لبنان گفت که در دیدار با الحریری مذاکرات فشرده ای را درباره تهدیدات و فرصت های پیش روی لبنان و کشورهای همسایه داشته است.

وی افزود: ملت لبنان هم در جهت حفاظت از کشورش فعالیت می کند و هم با تهدیدات سازمان های تروریستی همچون داعش روبروست.

ترامپ تاکید کرد که آمریکا و لبنان به دنبال توسعه روابط خود در زمینه های مختلف بویژه درباره ثبات و صلح هستند.

وی همچنین وعده داد که به لبنان در زمینه بحران پناهجویان سوریه یاری خواهد داد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین مدعی شد: "بشار اسد" بارها و بارها از خطوط قرمز رد شد اما مانند دولت اوباما اجازه نمی‌دهم اسد با جنایاتی که انجام داده بگریزد.

«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان که روز سه شنبه با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن دیدار کرد، در این کنفرانس خبری گفت: به همکاری‌ها با دولت آمریکا درخصوص تحریم‌ها و جریمه‌های در نظر گرفته برای فعالیت بانک‌های لبنانی با حزب‌الله ادامه می‌دهیم.

حریری افزود : با ترامپ درباره امنیت و اقتصاد لبنان و مبارزه مشترک علیه تروریسم صحبت کردم.

سعد الحریری از ترامپ به دلیل حمایت هایش از ارتش لبنان و نیروهای ویژه سازمان ملل مستقر در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی (یونیفل) تشکر کرد.

نخست وزیر لبنان همچنین بر پایبندی کشورش به قطعنامه های بین المللی از جمله قطعنامه 1701 شورای امنیت تاکید کرد.

در یکی از بندهای این قطعنامه که به دنبال جنگ سال 2006 بین اسرائیل و لبنان تصویب شد خواستار خلع سلاح حزب الله شده است.

سعد الحریری زمانی که ترامپ علیه حزب الله موضع تندی گرفت و این حزب را تروریستی دانست هیچ واکنشی نشان نداد. این در حالی است که در کابینه او وزیران عضو حزب الله حضور دارند. 

وی در باره بحران شورای همکاری خلیج فارس گفت: گفت و گو بهترین راه حل برای بهبود روابط میان قطر و عربستان سعودی است.

حریری از پیشرفت میانجیگری های کویت برای حل بحران شورای همکاری خلیج فارس ابراز خرسندی کرد.

نخست وزیر لبنان افزود: آمریکا می تواند به حل بحران قطر کمک کند.

وی درباره تاثیر بحران سوریه بر کشورش گفت: لبنان میزبان 1.5 میلیون آواره سوری است.

پربیننده ترین خبرها