بیانیه هیات رئیسه بعد از کناره گیری عمارحکیم:

مجلس اعلای اسلامی عراق بزودی رئیس جدید انتخاب می کند

مجلس اعلای اسلامی عراق بزودی رئیس جدید انتخاب می کند
چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 05:00

هیات رئیسه و اعضای دفتر سیاسی مجلس اعلای اسلامی عراق پس از برگزاری نشست با صدور بیانیه ای ضمن تجلیل از عمار حکیم رئیس پیشین این حزب و همچنین تقدیر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای از عراق ، تاکید کردند که بزودی رئیس برای مجلس اعلا انتخاب خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم دراین بیانیه پیروی مطلق مجلس اعلا از راهنمایی و دستورات مرجعیت عالی دینی عراق آیت الله العظمی سیستانی مورد تاکید قرار گرفته است.

در بیانیه ضمن تاکید بر ادامه راه شهید محمد باقر حکیم برای خدمت به مردم و کشور عراق، به تمام اعضاء و کمیته ها و زیر مجموعه ها و همچنین فراکسیون نمایندگان مجلس اعلا در پارلمان عراق توصیه شده است که همچنان به فعالیت های خود ادامه دهند.

دراین بیانیه تاکید شد که یک مسئول اجرایی به صورت موقت اداره امور مجلس اعلای اسلامی عراق را برعهده خواهد داشت.

یادآور می شود، عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق روز دوشنبه ضمن اعلام استعفای خود  از ریاست مجلس اعلای اسلامی عراق اعلام کرد که یک حزب سیاسی جدید به نام " حکمت ملی" تشکیل داده است.

سید عمار حکیم درباره دلایل این اقدام خود گفت: عراق ۲۰۱۷ بسیار با عراق ۲۰۰۳ تفاوت دارد و احزاب سیاسی فعال باید به این اختلاف پی ببرند.

 حکیم در بخشی از سخنان خود، از ایران، رهبر معظم انقلاب و مردم کشورمان به دلیل حمایت از عراق تقدیر و تشکر کرد.

مجلس اعلای اسلامی عراق که پیشتر مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق نام داشت یک حزب سیاسی عراقی است. مجلس اعلا در سال ۱۳۶۱ با هدف سرنگونی حکومت صدام حسین توسط سیاست‌مداران و روحانیون عراقی مقیم ایران تأسیس شد و پس از سرنگونی این حکومت توسط ائتلاف ضد ترور در سال ۱۳۸۲ به عنوان مهمترین حزب در عراق پس از صدام مطرح شد. این گروه از  بزرگترین احزاب در مجلس نمایندگان عراق است و کنترل وزارتخانه‌های حساسی را در اختیار دارد.

خانوادهٔ حکیم نقش بنیادی در پایه گذاردن مجلس اعلا ایفا کرده‌اند. در اوایل پایه‌گذاری این سازمان ریاست آن برعهده سید محمود هاشمی بود اما پس از ۳۰ ماه محمدباقر حکیم ریاست آن را برعهده گرفت و پس از ترور او در سال ۱۳۸۲ عبدالعزیز حکیم برادرش به ریاست این مجلس رسید. با مرگ وی در سال ۱۳۸۸ ریاست مجلس اعلا به عمار حکیم واگذار شده است.

پربیننده ترین خبرها