توصیه اتحادیه اروپا به ترکیه برای عضویت

توصیه اتحادیه اروپا به ترکیه برای عضویت
چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 08:29

اتحادیه اروپا با انتقاد شدید از اقدامات امنیتی ترکیه پس از کودتای ناکام سال گذشته، تاکید کرد پیشرفت درمسیر پیوستن آنکارا به این اتحادیه ، بدون پایان دادن به نقض حقوق بشر ممکن نیست.

العالم - اروپا

به گزارش رویترز، «يوهانس هان» کمیسیونر توسعه اتحادیه اروپا و ناظر برمذاکرات عضویت در این اتحادیه روز سه شنبه پس از نشست با وزیران امور خارجه وامور اتحادیه اروپا ترکیه گفت: نیاز است که ترکیه از حرکت در مسیر سلطه گری بازگردد.

هان درنشست مشترک مطبوعاتی با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و عمر چیلیک وزیر امور اتحادیه اروپا و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت: حقوق بشر، دموکراسی وآزادی های اساسی از جمله آزادی رسانه ها، شروط اساسی و الزامی برای هرگونه پیشرفت درمسیر مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا به شمار می رود.

با وجود اینکه موگرینی این نشست را سازنده توصیف کرد، تنش درباره تلاش های ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا، علنی شده است، این درحالیست که دو طرف درباره اینکه آیا باید زمینه های جدید برای گفت و گو فراهم شود، اختلاف نظر دارند.

چاووش اوغلو درواکنش به انتقادات موگرینی و هان از محاکمه  روزنامه نگاران معروف و بازداشت ده فعال حقوق بشر گفت کسانی که با ادعای روزنامه نگاری به تروریست ها کمک می کنند، نباید اتحادیه اروپا را گمراه کنند.

وی افزود برخی روزنامه نگاران و نظامیان و سیاستمداران که در کودتای سال گذشته کمک کردند، باید محاکمه شوند و حکم هایی برای آنان صادر شود.

215

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها