اردوغان سفرش به منطقه را موفقیت آمیز خواند

اردوغان سفرش به منطقه را موفقیت آمیز خواند
چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 08:55

رئیس جمهور ترکیه سفرش به برخی از کشورهای منطقه به منظور حل و فصل بحران شورای همکاری خلیج فارس را سازنده و موفقیت آمیز خواند.

العالمترکیه

خبرگزاری رویترز گزارش داد، به رغم اظهارات خوشبینانه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه باید گفت که تلاش های ترکیه برای حل بحران اختلاف اعضای شورای همکاری دستاوردی نداشته است.

اردوغان دیروز (سه شنبه) در حاشیه نشست پارلمانی برابر نمایندگان حزب عدالت و توسعه، حزب حاکم ترکیه، "سفرش به منطقه خلیج فارس را سازنده و موفقیت آمیز" خواند.

وی افزود: گفت و گوهای انجام شده در این دیدار مفید بوده و ما با عزم راسخ به تلاش هایمان برای استقرار صلح و آرامش در منطقه ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور ترکیه روز (دوشنبه) در پایان سفر دو روزه خود به منطقه خلیج فارس - در تلاش برای میانجیگری بین کشورهای عربی که در بدترین بحران ممکن به سر می برند - بدون هیچ دستاوردی دوحه را ترک کرد.

درحالی که رئیس جمهوری ترکیه سفرش به سه کشور عربستان قطر و کویت را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرده است، غالب محافل سیاسی و رسانه‎ای این خبر را بی‎نتیجه دانسته‌اند.

رئیس‎جمهوری ترکیه درباره سفر دو روزه ‏اش به دوحه، ریاض و کویت گفت: این سفر به کاهش بحران در روابط قطر با چند کشور عربی کمک کرده است.

اما در مقابل وزیر مشاور در امور خارجه امارات در واکنش به سفر رجب طیب اردوغان به دوحه، در توییت خود نوشت: بازبینی مواضع برای قطر پر فایده‌تر از دیدارهای تکراری است.

انور قرقاش بی‌طرفی در بحران کنونی را بهترین گزینه برای ترکیه دانست و نوشت: سفر رئیس‌جمهوری ترکیه به قطر هیچ دستاوردی نداشت.

روزنامه الشرق الاوسط هم به نقل از منابع عالی‎رتبه در ترکیه نوشت: رئیس‌جمهوری ترکیه بر میانجیگری کویت و حل سریع بحران تاکید کرد، اما راسا هیچ پیشنهاد یا طرحی برای حل بحران ارائه نکرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها