معامله اردن و اسرائیل درباره مسجدالاقصی

 معامله اردن و اسرائیل درباره مسجدالاقصی
چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 11:00

یک منبع دولتی اردن از توافق این کشور با رژیم صهیونیستی برای خروج دیپلمات‌هایش از اردن به دنبال حادثه تیراندازی در مقابل سفارت این رژیم خبر داد.

العالم-فلسطین اشغالی

 یک منبع دولتی اردن شروط کشورش برای رژیم صهیونیستی به منظور اعطای اجازه به کارکنان سفارت تل‌آویو جهت خروج از اردن به دنبال قتل دو شهروند اردنی را تشریح کرد.

به گفته این منبع که خواست نامش فاش نشود، اردن پس از اجرای تحقیقات از افسر امنیتی عامل قتل دو شهروند اردنی در ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی و پس از دستیابی به توافقات با این رژیم درباره اوضاع مسجدالاقصی، به کارکنان سفارت اجازه داد تا اردن را ترک کنند.

به گفته وی، مسئولان بازجویی پس از شنیدن اظهارات افسر امنیتی عامل قتل دو شهروند اردنی، قضیه را به دستگاه قضایی اردن ارجاع دادند.

به نقل از شبکه روسیا‌الیوم، این منبع اردنی از افشای جزئیات توافقات بین اردن و رژیم صهیونیستی خودداری کرد و تنها گفت که این توافقات به وضعیت قدس و مسجدالاقصی مربوط است.

روزنامه صهیونیستی معاریو نیز نوشت که «دانی یاتوم» رئیس سابق موساد به دولت اردن پیشنهاد کرد که در ازای خروج همه کارکنان سفارت رژیم صهیونیستی از اردن، گیت‌های عبور و مرور که در دروازه‌های مسجدالاقصی کار گذاشته شده، برچیده شوند.

یکشنبه شب در حادثه تیراندازی در سفارت رژیم صهیونیستی در امان دو شهروند اردنی به ضرب گلوله یک نگهبان امنیتی سفارت کشته شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها