ایرانی‌ها شگفتی‌ساز فرانسه شدند

ایرانی‌ها شگفتی‌ساز فرانسه شدند
چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 14:29

گروه موسیقی «چاهی» در فستیوال بین المللی هنر و فرهنگ پاریس، از سوی هیأت داوران این فستیوال به عنوان گروه برگزیده انتخاب و تندیس فستیوال و جایزه نخست کارگردانی هنری را دریافت کرد.

العالم - ایران

گروه موسیقی «چاهی» به سرپرستی مازیار چاهی، در پی کسب رتبه اول در فستیوال های بین المللی موسیقی فولکلورِ کشورهای اتریش و اسپانیا، این بار به دعوت فستیوال بین المللی هنر و فرهنگ در شهر پاریس نیز به اجرا پرداخت.

گروه موسیقی «چاهی» در فستیوال بین المللی هنر و فرهنگ پاریس، از سوی هیات داوران به عنوان گروه برگزیده این رویداد هنری انتخاب شده و تندیس جشنواره را به همراه جایزه نخست کارگردانی هنری از آن خود کرد.

در این اجرا یک قطعه کوبه ای با همنوازی ساز عود به تنظیم و آهنگسازی مازیار چاهی و همچنین با طراحی و کارگردانی هنری رضا موسوی روی صحنه رفت. این پرفورمنس، در میان اجراهای متعدد گروه های موسیقی شرکت کننده از کشورهای روسیه، چین، کره جنوبی، اکراین، هند، بریتانیا، فرانسه، بنگلادش، ترکیه و مجارستان، از سوی هیأت داوران به عنوان برترین اجرا در زمینه های اجرای صحنه ای، تنظیم و آهنگسازی و کارگردانی هنری برگزیده شده و از رضا موسوی نیز به عنوان کارگردان هنری برگزیده فستیوال قدردانی شد و لوح تقدیر و جایزه اول به وی اهدا گردید.

در این اجرا پویا واعظی (نوازنده عود)، مهدی رجب زاده، محمدرضا غفاری و امیر جلیل زاده (نوازندگان دف)، مازیار چاهی را همراهی کرده اند.

اجراهای گروه موسیقی «چاهی» در اروپا ادامه دارد و در ۲۹ جولای ( هفتم مرداد ماه سال جاری)، این چیدمان نوازندگی به علاوه ملیحه شورشی، در هامبورگ آلمان روی صحنه رفته و این بار اجرای خود را در قالب یک کنسرت و با رپرتواری از موسیقی محلی، تقدیم مخاطبان و موسیقی دوستان خواهند کرد.

 

خبرگزاری مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها