واکنش حماس به تصمیم "عجیب" دادگاه اتحادیه اروپا

واکنش حماس به تصمیم
چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 18:39

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" با محکوم کردن تصمیم دادگاه اتحادیه اروپا در قراردادن مجدد نام این جنبش در فهرست گروه‌های تروریستی، چنین تصمیمی را "تعجب آور و نامفهوم" دانست.

العالم فلسطین اشغالی

به گزارش وبگاه "دنیا الوطن" یحیی موسی یکی از رهبران جنبش حماس تصریح کرد: پس از تبیین سند سیاسی درخصوص اصول این جنبش، شایسته بود که اتحادیه اروپا با دید روشنی نسبت به این موضوع بنگرد، در نتیجه این تصمیم بطور کلی تعجب آور، نکوهیده و مبهم به نظر می رسد.

موسی افزود: این تصمیم در چارچوب فشارهای اعمال شده بر دادگاه گرفته شده است و همانطور که پیداست به موضوع پرداخته نشده و خیلی سطحی آن را  بررسی کرده چرا که این موضوع برای بررسی به دادگاه رده پایین اتحادیه اروپا ارجاع شده است.

این رهبر فلسطینی با یادآوری این نکته به اتحادیه اروپا که،  قوانین بین الملل حامی کسی است که از حقش دفاع می کند، ضرورت توجه به جنایات اشغالگران اسرائیلی و نقض گسترده حقوق فلسطینیان را خواستارشد.

عضو برجسته حماس بر ادامه تلاش های این جنبش برای خروج نام جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از فهرست تروریستی اتحادیه اروپا تاکید کرد.

دیوان دادگستری اروپا که عالی ترین دیوان قضایی در اتحادیه اروپا به شمار می رود، چهارشنبه (امروز) درخواست دادگاه بدوی برای خروج حماس از فهرست گروه های تروریستی را بررسی کرده است.

دادگاه بدوی تحت عنوان دادگاه حقوق بشر اتحادیه اروپا در سال 2014 به خارج کردن حماس از فهرست گروه های تروریستی رأی داده بود و استدلال کرده بود که نقصی در روند قرار گرفتن حماس در این فهرست صورت گرفته است. این رأی گرچه برای کشورهای عضو اتحادیه الزام آور نبود اما در آن وقت با انتقاد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و استقبال جنبش حماس مواجه شده بود.

جنبش مقاومت حماس اتهاماتی که به این گروه وارد می شود و آن را گروهی تروریستی می داند، رد کرده و معتقد است که این جنبش یک جریان برای آزادی میهن و دفاع از حقوق مردم فلسطین است و تروریستی خواندن آن به معنای جانبداری از "اسرائیل" است.

221

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها