آلمان: قبل از تحریم به ما اطلاع دهید!

آلمان: قبل از تحریم به ما اطلاع دهید!
پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 - 03:26

دولت آلمان در واکنش به تصویب تحریمهای ضد روسیه، ایران و کره شمالی در مجلس نمایندگان آمریکا گفت، از آمریکایی ها تقاضا داریم که در تحریم های این سه کشور با ما هم هماهنگی کنند.  

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما اولریکه دِمِر، سخنگوی دولت آلمان چهارشنبه با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی در این باره گفت: ما اعمال این تحریمها بر سه کشور (روسیه، ایران و کره شمالی) را به طور اساسی رد می کنیم، اما نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد آن است که آمریکا و اروپا در خصوص سیاستهای تحریمی علیه روسیه همچنان در ارتباط نزدیکی با هم قرار دارند. در پرتو این مساله است که ما این لایحه قانونی را که اکنون به تصویب رسیده است، مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

در همین حال مارتین شِفِر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز ابراز داشت: از نظر ما آمریکایی ها این حق را ندارند که در مورد شرکتهای اروپایی قوانینی را به تصویب رسانند و سپس به آنها دستور بدهند که چطور با یک شریک (یا کشور) شخص ثالث، تجارت کنند. منظورم ارتباط قراردادی با شرکت های تامین کننده انرژی روسیه است.

وی افزود: در هر صورت چنانچه این لایحه در نهایت به تصویب هم برسد، زمان و فضای کافی برای صحبت با دولت و رئیس جمهور آمریکا و نیز وزارتخانه های خارجه و اقتصاد و افرادی که در حوزه تجارت مشغولند در اختیار خواهیم داشت و ما با کمال میل علاقمند به انجام این مذاکرات و به تبع آن، همکاری با آمریکایی ها در خصوص اعمال تحریم ها علیه کره شمالی، علیه روسیه و شاید هم علیه ایران هستیم اما خواهش می کنیم این موارد، پس از هماهنگی و اتفاق نظر با ما صورت گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها