برقراری آتش بس در ارتفاعات عرسال لبنان

برقراری آتش بس در ارتفاعات عرسال لبنان
پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 - 10:07

منابع خبری از حصول و برقراری آتش بس در ارتفاعات عرسال لبنان خبر میدهند و قرار است عناصر النصره به همراه خانواده های خود به سوریه منتقل شوند.

العالم - لبنان

نیروهای حزب الله لبنان از جمعه هفته گذشته عملیات پاکسازی ارتفاعات عرسال را آغاز کرده و موفق به آزادسازی بیش از 90% این ارتفاعات شدند.

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی صبح امروز پنجشنبه اعلام کرد که در همه جبهه های ارتفاعات عرسال آتش بس برقرار و از ساعت 6 صبح اجرایی شده است. 

یک منبع خبری نیز اعلام کرد که قرار است نیروهای النصره به همراه خانواده هایشان به سوریه منتقل شوند و نیروهای امنیتی لبنان نیز مسئولیت تأمین امنیت آنان را بر عهده خواهند داشت.

شبکه خبری «ال. بی.سی» لبنان شامگاه گذشته گزارش داد که مذاکرات فشرده ای از چند ساعت پیش میان میانجیهای لبنان، سوریه و فرماندهان امنیتی لبنان صورت گرفته است.

در واقع هدف این مذاکرات پایان بخشیدن به نبرد عرسال بدون درگیری بود.

در این مذاکرات شروطی برای تروریستهای جبهه النصره و سرکرده آنها «ابومالک التلی» مطرح شد که ظاهرا باید آن را می پذیرفت؛ زیرا نیروهای مقاومت با توجه به پیشروی میدانی دست برتر را در مذاکرات داشتند.

اما سه شرط نیروهای مقاومت به شرح ذیل است:

نخست؛ تخلیه منطقه وادی حمید و تحویل آن به ارتش لبنان

دوم؛ ابومال التلی به همراه سایر تروریستها از این منطقه خارج شده و به همراه سلاح سبک خود به ادلب و یا سایر مناطق در داخل سوریه منتقل شوند.

سوم؛ آزادسازی رزمندگان حزب الله که در بند اسارت جبهه النصره هستند.

یک منبع وابسته به حزب الله روز گذشته اعلام کرد که حزب الله با جبهه النصره هیچ مذاکره ای نداشته است و تروریستها یا باید کشته شوند یا تسلیم و پس از محاصره شدن در بخش کوچکی از ارتفاعات عرسال این دو راه را بیشتر پیش روی خود ندارند.

پربیننده ترین خبرها