بررسی یک نرم‌افزار واقعیت مجازی بحث برانگیز؛

به هر کسی که می‌خواهید شلیک کنید!

به هر کسی که می‌خواهید شلیک کنید!
پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 - 13:17

یک برنامه واقعیت مجازی بحث برانگیز ساخته شده که این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به صورت مجازی به هر کسی که دلتان می‌خواهد در فضای واقعی شلیک کنید.

العالم - گوناگون

یک شرکت توسعه دهنده نرم‌افزارهای اندروید در کشور هند به نام "تیگسل" (Tigsel)، یک نرم‌افزار اندرویدی واقعیت مجازی ساخته که از طریق فیسبوک قابل دسترسی است و به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از سلاح‌های دلخواه‌شان به کسانی که از آنها خوششان نمی‌آید شلیک کنند.

این برنامه همراه با سلاح‌های گرم مختلف، جهش خون و جلوه‌های صوتی متنوع است.

"تیگسل" می‌گوید: اگر شما عاشق اسلحه هستید و به آن دسترسی ندارید، این برنامه برای شما ساخته شده است.

"مانوئل آنتونی"، خالق 26 ساله این برنامه می‌گوید: این برنامه مشخصا برای سرگرمی بین دوستان ساخته شده است. برای مثال من از طریق این برنامه به دوستم شلیک می‌کنم و کلیپش را به صورت آنلاین پست می‌کنم، دوستم می‌بیند و با تکرار این عمل در آینده کار من را جبران می‌کند.

کاربران برای دسترسی به این برنامه باید از طریق حساب کاربری‌شان در فیسبوک وارد شوند و پس از آن می‌توانند یکی از چهار سلاحی که مشخص شده را در اختیار بگیرند. سپس با استفاده از دوربین گوشی، برنامه با اتوفوکوس و تشخیص چهره این امکان را به آنها می‌دهد تا به هدف مورد نظرشان شلیک کنند.

با شلیک دقیق به هدف، کاربران امتیاز می‌گیرند و سرانجام سلاح‌های بیشتری در دسترس قرار می‌گیرند.

کاربران همچنین این امکان را دارند که تصاویر شلیک به هدف را ضبط و ذخیره کنند و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

در حالی که طراحان این برنامه آن را یک سرگرمی بی‌ضرر می‌دانند، اما این برنامه نگرانی‌هایی را در خصوص ترویج خشونت در زندگی واقعی برانگیخته است.

اخیرا بررسی نتایج مطالعات یک دهه گذشته نشان داد که قرار گرفتن در معرض بازی‌های ویدیویی خشن یکی از عوامل خطرناک برای افزایش خشونت در جامعه است.

این مطالعات روی بیش از 300 بازی خشن که بین سالهای 2005 تا 2013 منتشر شده بود، انجام گرفت.

منبع : isna

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها