دوحه: اتباع 3 کشور عربی فورا قطر را ترک کنند

دوحه: اتباع 3 کشور عربی فورا قطر را ترک کنند
پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 - 22:57

وزیر خارجه قطر اعلام کرد که کشورش تصمیم گرفته است به تلافی اقدامات ائتلاف سعودی ها، همه اتباع امارات، سعودی و بحرینی مقیم قطر را اخراج کند.

العالم – آسیا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزیر خارجه قطر امروز(پنجشنبه) تاکید کرد که تلاش های دیپلماتیک آمریکا برای حل و فصل بحران قطر همچنان ادامه دارد و نمی توان آن را شکست خورده توصیف کرد.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر افزود: که تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا برای حل بحران قطر و کشورهای تحریم کننده قطر همچنان ادامه دارد و نمی توان آن را شکست خورده توصیف کرد.

خبرگزاری الجزیره در گزارشی اعلام کرد که وزیر خارجه قطر تصریح کرده است که به تازگی قطر تصمیمی برای بازگرداندن همه اتباع امارات، سعودی و بحرینی مقیم کشور اتخاذ کرده است.

این شبکه خاطرنشان کرد که بسیاری از اتباع کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مقیم قطر علی رغم فراخوان کشورهایشان برای بازگشت، همچنان در قطر به سر می برند.

از سوی دیگر روزنامه عربستانی عکاظ روز چهارشنبه به نقل از یک منبع عالی‌رتبه در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نوشت: لیست جدید تروریستی منتشر خواهد شد که قطر را خواهد لرزاند.

این روزنامه سعودی مدعی شده است، این لیست جدید که کشورهای تحریم کننده برای آن تلاش می‌کنند بزرگترین لیست تروریسم است که این چهار کشور منتشر خواهند کرد به طوری که قطر را خواهد لرزاند.

به تازگی چهار کشور عربی در بیانیه‌ای مشترک لیست جدیدی منتشر کرده و ۱۸ نهاد و فرد را در لیست تحریم‌های خود قرار دادند که قطر را به تامین مالی تروریسم و تهدید امنیت کشورهای عرب حوزه خلیج فارس متهم می‌کرد.

213

پربیننده ترین خبرها