مشاور ارشد ترامپ برکنار شد

مشاور ارشد ترامپ برکنار شد
پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 - 23:12

«درک هاروی» مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در امور خاورمیانه امروز (پنجشنبه) برکنار شد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش تارنمای نشریه «ویکلی استاندارد» ، 'هاروی' در شواری امنیت ملی آمریکا بازیگری کلیدی در اقدام دولت ترامپ برای بازنگری در سیاست های واشنگتن در قبال ایران و همچنین سوریه و سایر کانون های بحرانی خاورمیانه بود.
'هاروی' از شخصیت های قدیمی اطلاعاتی آمریکا است. اخراج وی درحالی است که گمانه زنی های زیادی درباره موج جدید تعدیل ها در کاخ سفید شنیده می شود و همچنین رئیس جمهوری درگیر نزاع آشکار لفظی با تعدادی از مشاوران ارشدش است.
دو منبع آگاه به ویکلی استاندارد گفتند که برکناری ها روی نتیجه مستقیم اختلافات در کاخ سفید نیست اما برخی مشاوران ترامپ او را به استیو بنون استراتژیست ارشد رئیس جمهوری بسیار نزدیک می دانند.
هاروی دیدگاه های تندی علیه ایران دارد. وی یکی از حامیان اصلی و پشت پرده تصمیم ترامپ در حمله موشکی به سوریه بود. او همچنین بیشتر از رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و جیمز متیس وزیر دفاع این کشور خواهان رویکردی تهاجمی تر علیه ایران بود.
منابع مطلع به ویکلی استاندارد گفته اند که متیس اختلافاتی با هاروی داشت و در این باره با هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا نیز صحبت کرده بود. مک مستر امروز (پنجشنبه) با هاروی دیدار کرد تا خبر برکناری اش را اعلام کند.
«مایکل آنتون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: دولت در زمینه هایی که تخصص و سابقه سرهنگ هاروی در آنها مفید باشد، کار می کند.
هاروی به عنوان افسر اطلاعاتی و تحلیلگر در مراکز فرماندهی نظامی، سفارتخانه های آمریکا و آژانس اطلاعات دفاعی کار کرده است.
وی در عراق با ژنرال دیوید پترائوس همکاری کرد تا برنامه افزایش نیرو برای مقابله با شورش ها در عراق به اجرا درآید.
چند ماه پیش مایکل فالون رئیس پیشین شورای امنیت ملی آمریکا به دلیل ارتباطاتی که با روس ها داشت، کناره گیری کرد. این در حالی است که این روزها صحبت از برکناری جف سشنز وزیر دادگستری و کناره گیری رکس تیلرسون از وزارت خارجه است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها