برداشت از آب های ژرف در دستور کار دولت

برداشت از آب های ژرف در دستور کار دولت
جمعه 6 مرداد 1396 - 10:24

معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بمنظور دستیابی به منابع آبی غنی در کاری مشترک با وزیر نیرو استفاده از آب های ژرف را در دستور کار قرار داده ایم .

العالم - ایران

به گزارش ایرنا علیرضا دلیری شامگاه پنجشنبه در نشست شورای حفاظت منابع آب استان کرمان افزود: معضل آب در همه جای ایران وجود دارد و برای صرفه جویی و تامین آب باید از روش نوین استفاده شود ازجمله کاری که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: اکتشاف و دستیابی به آب های ژرف از استان فارس آغاز شده و پس از آن سیستان و بلوچستان بود و امروز تفاهم نامه ای با وزیر نیرو و استاندار کرمان برای شناسایی و حفاری آب های ژرف بسته شد و اگر این اتفاق بیفتد هزینه انتقال آب نیز کاهش می یابد که اتفاق خوبی در آب استان است.

معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برداشت از آب های ژرف در 5 فاز از جمله شناسایی، استفاده از روش های ژئوفیزیکی، برنامه ریزی کیفیت آب و برنامه ریزی مدیریتی برای بهره برداری دارد.

وی به استفاده از آب های ژرف از عمق 2 کیلومتری زمین اشاره کرد و گفت: با استفاده از آب های ژرف به منابع مطمئن تری از آب دست می یابیم.

این نشست با حضور وزیر نیرو، معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاون پارلمانی وزیر نیرو، استاندار کرمان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون امور عمرانی استاندار، مجمع نمایندگان استان کرمان، بخش خصوصی و سایر مسئولان اجرایی در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برپا شد و دستگاه های اجرایی به بحث و تبادل نظر پیرامون اقدامات انجام شده در حوزه آب استان کرمان و برنامه ها برای صرفه جویی و استفاده بهینه از آب پرداختند.

در این آیین همچنین تفاهم نامه اکتشاف آبهای ژرف نیز بین وزیر نیرو و استاندار کرمان به امضا رسید.

طرح اکتشاف آبهای ژرف از اعماق زمین قرار است با کمک محققان روس در ایران اجرایی شود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها